- Hirdetés -68089a56efbe0f8cb4cf5ca4
- Hirdetés -68089a30efbe0f8cb4cf5c8b
Smart Szeged

Jöhet a vasúti aluljáró a Szabadkai útra, és az új buszpályaudvar – nagy tervei vannak az Építési és Közlekedési Minisztériumnak Szegeddel

- Hirdetés -6800dd71efbe0f8cb4cc162f

Nagy tervei vannak az Építési és Közlekedési Minisztériumnak Szegeddel. A hivatalosan megjelent éves közbeszerzési tervek között kétszer is szerepel Szeged, az egyik a 140. számú vasútvonal, Kiskunfélegyháza – Szeged Rendező közötti vasúti vonalszakasz korszerűsítését taglalja, míg a másik rész a Szeged helyközi tömegközlekedési csomópontjának előkészítését, engedélyes és kiviteli terveinek az elkészítését tartalmazza.

A felkerült tervezetből kiderült, hogy a Szeged – Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztésének részeként új helyközi tömegközlekedési csomópontot készítenének, ennek az engedélyes és kiviteli terveinek készítését tartalmazza az éves közbeszerzési terv. A dokumentum szerint átépítenék a személyállomást, a Szeged Rendező állomást, a Szeged Tisza pályaudvart “szükséges mértékben” lebontanák, az így felszabadult területet pedig újra hasznosítanák. Sőt, az összekötő vágánynak illeszkedni kell az új Tisza-híd projekthez is.

- Hirdetés -67ece352efbe0f8cb4c12423

ÚJ BUSZPÁLYAUDVAR

Azt is írják, hogy a Szeged vasútállomáshoz helyeznék át az új autóbusz pályaudvart, közösen használható utasforgalmi területeket és “kiszolgáló funkciókat” alakítanának ki, “lehetőség szerint legalább részben a felvételi épület helyiségeinek felhasználásával.” Sőt, új gyalogos aluljáró is lenne, ami biztosítja az előbbi két egység és az állomás üzemi területei (peronok) közötti kapcsolatot. Az új autóbusz pályaudvarral kapcsolatban egyelőre csak annyit írnak, hogy a létrehozás mellett arra is ki kell dolgozni egy koncepciót, hogy a jelenlegi autóbuszállomást hogyan lehetne hasznosítani. Itt lehetnének “indító és fogadó kocsiállások, illetve tároló állások”.

- Hirdetés -68088d1cefbe0f8cb4cf554c

ALULJÁRÓ A SZABADKAI ÚTRA

A fentiek mellett a tervezet a Kiskunfélegyháza – Szeged Rendező közötti vasúti vonalszakasz korszerűsítését is tartalmazza. Itt kiemelték, hogy a vasúti vonalszakaszra vonatkozó engedélyezési tervek és építési engedélyek 2023. decemberében elkészítésre és leszállításra kerültek. Hozzátették, hogy “ezen projekt tervezése során elsődleges cél volt a szűk keresztmetszet lokális feloldása, a jelenlegi pályageometria minimális változtatásával, vonatkeresztek számának csökkentésével, mellyel elérhető versenyképes menetrend kialakítás, valamint 160 km/h sebességre, 225 kN tengelyterhelésre alkalmas vasúti pálya kiépítése, utasforgalmi létesítmények kiszolgálási szintjének növelése, akadálymentesítés, P+R parkolók biztosítása”. Minezen fejlesztések mellett arra is kitérek, hogy a projekt keretében megtervezésre került a vasúti aluljáró is a Szabadkai úton.

ÁLOM VÁLNA VALÓRA

Nagy álom válna valóra, ha megvalósulna az aluljáró, hiszen a helyszín valóban forgalmas és szinte nincs olyan nap, hogy ne dugulna be, amikor érkeznek a vonatok. Sokan hangot adtak már a problémának, hiszen van, hogy több mint fél óra kell ahhoz, hogy az ember átjusson Kecskésre, Klebelsberg-telepre vagy Tompaszigetre. Lázár Jánosnak címzett petíció indult már Szegeden, hogy végre történjen valami!


- Hirdetés -68089d04efbe0f8cb4cf5e2c
- Hirdetés -67ece37defbe0f8cb4c12447- Hirdetés -6800de98efbe0f8cb4cc16f7- Hirdetés -6800dee1efbe0f8cb4cc1727- Hirdetés -6800df77efbe0f8cb4cc178e- Hirdetés -6800dfb7efbe0f8cb4cc17c4- Hirdetés -6800e27fefbe0f8cb4cc1989- Hirdetés -6800faacefbe0f8cb4cc286b- Hirdetés -68088d40efbe0f8cb4cf5567

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb