Smart Szeged

Szegedi cég tűnt fel Lázár János frissen közzétett listáján, amelyen a “túlárazás-mentes” hazai vállalkozások szerepelnek

Szegedi cég tűnt fel Lázár János frissen közzétett listáján, amely azon kis – és középvállalkozásokat sorolja fel, akik túlárazás-mentesen látják majd el az autóbuszos személyszállítás szempontjából kulcsfontosságú útszakaszokat. A miniszter Facebook-oldalán közzétett dokumentum negyedik sorában a szegedi Stravaco Construct Zrt. is szerepel, akik Geszten fognak munkához látni, a táblázat adatai alapján mintegy 55.19%-kal olcsóbban, mint a projekt becsült értéke.

“Így lépnek kisebb, magyar cégek a sor végéről a sor elejére, a nagy multikat megelőzve” – írta posztjában Lázár János, aki arról értekezett, hogy egy egyszerű és hatékony eszközzel fékezik meg az állami beruházások túlárazását és – mint ahogy fogalmazott – a “kisebb, hazai vállalkozások multik általi kihasználását”. A MÁV-csoporttal olyan utak felújítási munkálataira hirdettek meg beszerzést, amelyek az autóbuszos személyszállítást szolgálják ki, és amelyek felújításával jelentősen javítható a közszolgáltatás színvonala. Az eljárás teljes lebonyolítása két lépésben történik:

  • első lépésben a cégek írásos ajánlatot tesznek, amit a vasúttársaság az ajánlattevők jelenlétében bont fel,
  • majd lehetőséget ad minden ajánlattevőnek arra, hogy egymás jelenlétében többkörös, lefelé menő licittel módosítsa az ajánlatát és versenyezzen a konkurens vállalkozásokkal.

Az utak felújítására tehát minden, megfelelő szaktudással és kapacitással rendelkező útépítő cég – kicsi és nagy egyaránt – ajánlatot adhatott, majd a miniszter szerint nyilvánosan megversenyeztették őket.

“Azé a megbízás, aki a legolcsóbban végzi el a munkát – természetesen az elvárt műszaki tartalommal és minőséggel”

– szögezte le Lázár János, majd hozzátette, hogy az eredmények még nem hivatalosak, de már véglegesek. Mint kifejtette, a fentiek alapján már látszik, hogy azok a kisebb, döntően magyar tulajdonban lévő és magyar munkások kenyérkeresetét biztosító cégek, amelyek máskor csak az alvállalkozói lista alján szerepelhetnek, most elnyerhetik akár a teljes megbízást is. “Senki nem fölözheti le a hasznot, a profit azé, aki a munkát elvégzi. Ezzel a megoldással az állam spórol, a magyar vállalkozások megbízáshoz, sőt referenciához jutnak, ami egy újabb pályázatnál versenyelőnyt jelent a számukra, a magyar emberek pedig jobb minőségű utakon közlekedhetnek országszerte, így vidéken is” – zárta sorait a közlekedési és beruházási miniszter.

A Lázár-dokumentumok alapján a szegedi Stravaco Construct Zrt. kollégái Geszten fognak bekötőutat fejleszteni, mintegy 998.000.000 Ft értékben, amely 55.19%-kal olcsóbban, mint a projekt becsült értéke, avagy az, amennyiért a politikus által meg nem nevezett “multik” végezték volna el a munkát.

A cikkünkben szemlézett posztra a nemrég az újszegedi Fő fasort és az alsóvárosi Sárkány utcát is felújító STRAVACO-csoport is reagált a Facebookon és Instagramon, mint írták, mindig is a kő kemény, becsületes és korrekt munkavégzésben hittek, ezért “jó érzés látni, hogy igen is van igény az ilyesmire”.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb