Karantén Mozi sorozatunkban három intellektuális, kattogós, agyalós filmet ajánlunk Nektek. Ha már úgyis van egy kis extra szabadidőnk, itt az idő, hogy az egyszer nézős rágógumi-filmek helyett valami olyat nézzünk, amit hónapok múlva is emlegetni fogunk! Kattogós, agyalós, megborulós filmek jönnek, amelyek könnyedén elérhetőek online, viszont nem jönnek szembe két Steven Segal pofozkodás közt a Film+ – on.
HOLD: ZSENIÁLISAN INTELLIGENS SCI-FI, LÉZERKARD NÉLKÜL
Hold (Moon, 2009)
IMDB: 6.9
műfaj: sci-fi, kamaradráma
Rendező: Duncan Jones
Főszereplők (igazából csak ők ketten szerepelnek a filmben): Sam Rockwell, Kevin Spacey
Költségvetés: 5 millió USD
Ki a frász mondta, hogy a sci-fi egyenlő a csilivili, CGI ürcsatákkal vagy a nyálkás alien-ekkel történő kergetőzéssel? A David Bowie fia (!) által rendezett, kisköltségvetésű brit kamaradráma nálunk az utolsó évek legjobb sci-fije, akkora csavarral, hogy a fal adja a másikat. Sam Bell asztronauta (Sam Rockwell) tök egyedül gürizik a Holdon, számítógépe, Gerty segítségével küldi az itt kitermelt erőforrást a Földre, ezáltal megmentve bolygónk összeomlott energiagazdálkodását. Pár nap van hátra, hogy véget érjen a megbízása és végre hazamehessen a családjához, ám az utolsó pillanatban akkora meglepetés éri, hogy még mi is lefordultunk a kanapéról.
Fontos: ne nézd meg a trailer-t (szemetek voltunk, betettük a cikkbe), ne olvass róla kritikákat, mert elspoilerezik a bulit.
ÖSSZEFÜGGÉS: A FILM, AMIT A RENDEZŐ NAPPALIJÁBAN VETTEK FEL
Összefüggés (Coherence, 2014)
IMDB: 7.2
Műfaj: krimi, thriller
Rendező: James Ward Byrkit
Költségvetés: 50 000 USD
James Ward Byrkit rendező egy zseni: elmondása szerint a filmet öt nap alatt forgatta le, kidolgozott forgatókönyvvel nem, csupán a történet vázlatával rendelkezett, színészei minimális instrukciók alapján improvizálták jeleneteiket, hitelesebb reakcióik érdekében arról sem tudhattak, mikor alszanak ki a fények, mikor fog dörömbölni valaki az ajtón. És a legjobb: az egészet a rendező nappalijában és a háza előtt vették fel, 50.000 dollárból.
És a legdurvább: besírtok, olyan jó lett.
A Coherence megfogja és beszippantja az agyad, földhöz vág és felállít, ráadásul másfél órára tökéletesen kiragad a realitásból. Készülj fel: az első 15 perc után köpni-nyelni nem tudsz majd, olyan sztorit varázsol eléd.
Egy nyolc fős baráti társaság tagjai egyikük házában összejönnek egy kellemes, borozgatós-beszélgetős vacsorára, miközben épp egy üstökös halad el bolygónk mellett. Az este folyamán hamar szóba kerülnek az ilyen jelenségek lehetséges hatásai, majd ezek a hatások konkrét formában jelentkeznek is: nincs térerő, behal a net, a telefonok érintőképernyője minden látható ok nélkül bereped, végül kihunynak a fények. Aztán valaki dörömbölni kezd az ajtón és kezdetét veszi a legzseniálisabb, legszürreálisabb kaland, amit valaha láttunk.
Ennek se nézd meg a trailerét, spoilerez:
SPANYOL SCI-FI, AMI EGYSZERRE THRILLER ÉS VÍGJÁTÉK: IDŐBÜNÖK
Los Cronocrímenes, 2007
IMDB: 7.2
Megjelenés dátuma: 2007. november 16. (Spanyolország)
Rendező: Nacho Vigalondo
Főszereplő: Karra Elejalde
Költségvetés: 2,6 millió USD
Felejtsd el a jó thrillerről alkototott sztereotípiáidat, Nacho Vigalondo spanyol sci-fi – vígjáték – horror agymenése lazán veri kenterbe Hollywood elmúlt 10 évnyi thriller-termését. Jópofán esetlen főhős, időutazás, kergetőzés és legalább olyan csavaros sztori, mint bekötött szemmel végigmenni az ópusztaszeri Csillagösvény Labirintusban.
Leírjuk a sztorit, de felesleges: önmagában semmit sem mond, ha meg többet írnánk róla, mindent elspoilereznénk a filmből. A középkorú Héctor (Karra Elejalde) a nyaralójához közeli erdőben megpillant egy meztelen nőt. Amikor elmegy meglesni, egy fegyveres idegen támad rá, aki rettenetesen emlékeztet valakire… és innentől kezdve bocs, spoiler az egész, befejeztük. Nézd meg, ketté fog állni a füled.