A történelem érettségivel is megküzdöttek a szegediek
A történelem érettségivel is megküzdöttek a szegedi végzősök. Pont úgy, mint, ahogyan hétfőn a magyarral, illetve kedden a matematikával. Mint az már köztudott, a koronavírus-járvány miatt 2020-ban csak írásban érettségiznek a szegedi középiskolások, akik úgy tűnik az elmúlt három napban könnyedén vették az akadályokat.
Anna, a SZTE Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium végzős tanulója emelt szintű érettségit tett ma történelemből. Elmondása szerint a digitális oktatás és ezen belül az érettségire való felkészülés nem okozott számára gondot. Átismételte az elmúlt négy év legfontosabb anyagait, és megoldott néhány feladatsort a korábbi évekből.
„Az, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében csak és kizárólag írásbeli érettségi vizsgát kell tenni az idei évben nekem személy szerint felüdülés.” – fogalmazott a SZTE Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium végzős tanulója. Aki szerint a történelem érettségi feladatsora teljesen korrekt volt. Az első feladatsor egyáltalán nem okozott nehézséget, az esszé írás és azok témái viszont elismerte, hogy nem tartoztak a kedvencei közé, de igyekezett megbirkózni velük.
A szegedi diáklány lapunknak azt mondta, úgy érzi, egész jól vette az akadályokat az elmúlt napokban. És, mint azt megtudtuk, Anna a Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Karának Kereskedelem és marketing szakán kíván továbbtanulni és azt reméli, az érettségin begyűjtött pontok lehetővé teszik majd számára mindezt.
Papp Dénesnek a magyar nyelv és irodalom, valamint az emelt szintű töri érettségi egyszerűnek bizonyult.
„Könnyű, gyorsan megoldható feladatok voltak, ahogy annak lennie is kell. Ám a közte lévő matek aránytalanul nehéz volt.” Dénes kijelentette: a matematika érettségi első része még csak-csak megoldható volt, de a második része már irreálisan bonyolultnak bizonyult.
A Kiss Ferenc Erdészeti Szakgimnázium tanulója szerint a digitális oktatás megnehezítette az érettségire való felkészülést. Elmondása szerint a tanárok nem vették figyelembe egymás óráit, így aztán megesett, hogy egyszerre, egy időben több dolgozatot is kellett (volna) írniuk. Emellett neheztelte azt is, hogy minden tanár más-más platformot használt a tananyag átadására, ami zavart okozott a diákok körében.
Papp Dénes végül megosztotta velünk azt is, hogy az ELTE ÁJK politikatudomány szakra szeretne bejutni.
A végzősök abban viszont egyetértettek, hogy a szegedi oktatási intézmények megállták a helyüket a koronavírus-járvány elleni védekezésben. Mind a három írásbeli vizsga alkalmakor mindenki megkapta a kötelező védőfelszerelést, azaz a maszkot és a kesztyűt, emellett betartatták velük az egymásközt meghagyni kívánt másfél méteres távolságot és az iskolák vezetői, tanárai és dolgozói is mind-mind ügyeltek arra, hogy minden a legnagyobb biztonságban menjen.