- Hirdetés -68089a56efbe0f8cb4cf5ca4
- Hirdetés -68089a30efbe0f8cb4cf5c8b
Mindenmás

Szeged365 fotóriport: vasútállomás a Mad Max-ből

- Hirdetés -6800dd71efbe0f8cb4cc162f

Szeged Magyarország legszebb, leghangulatosabb, legszeretnivalóbb városa – rejtett szépségeit naponta bemutatjuk Szabó Dávid kollégánk fotóriportjain keresztül is. Szóval, Szeged gyönyörű, leszámítva egy bizonyos pontját: az a bizonyos Újszegedi Vasútállomás, ami egy tegnapi hírünk kapcsán ismét a fókuszba került.

AMIRŐL AZ ESZÜNKBE JUTOTT A MAD MAX CÍMŰ FILMET IDÉZŐ HELYSZÍN

- Hirdetés -67ece352efbe0f8cb4c12423

2020. június 6-tól több vasútvonalon ideiglenes járványügyi menetrend lép életbe, a járatok egy része helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat. A változások a vonaton utazók nagyjából 4 százalékát érintik, áll a MÁV-Start Zrt. közleményében.

ÚJSZEGEDI VASÚTÁLLOMÁS, MI CSAK AZÉRT IS SZERETÜNK

- Hirdetés -68088d1cefbe0f8cb4cf554c

Dávid kiugrott összehozni a szegedi tavasz leginkább apokaliptikus fotóriportját. Szeretjük meglátni a szépet, ha össze kellene foglalnunk, mi ezért szeretjük az Újszegedi Vasútállomást:

  • kicsit Billy Idol – féle cyberpunk
  • kicsit Mad Max
  • kicsit Legenda Vagyok

Hogy a Tanú című filmet idézzük: “kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk!”

Mit szóltok hozzá?

EGY KIS TÖRTÉNELEM

A fenti fotókon szerepelő vasútállomás az 1880-as években élte fénykorát. Akkoriban a Párizstól Várnáig közlekedő Orient Express Szegednél kelt át a Tiszán, a Balkán – félsziget irányába. A 100 éves mélyrepülés az 1920-as Trianoni békediktátummal vette kezdetét, amikor Temesvár is Romániához került. A vonal fő funkciója pedig pont az volt, hogy összekösse Szegedet a számunkra akkoriban roppant fontos Temesvárral. Csak “hab volt a tortán”, hogy 1944-ben a visszavonuló német csapatok felrobbantották a vasúti Tisza-hidat, innentől kezdve már a közvetlen kapcsolat is megszűnt a Szegedi Nagyállomással. A felrobbantott Tisza-híd pótlására gyorsan felépített ideiglenes fahíd két évvel későbbi megszüntetése óta Újszeged állomás a MÁV jelenlegi 121-es vasútvonalának végállomása. A már csak kétvágányos állomásnak a délkeleti bejárata felőli oldalán egy vágányzáró sorompóval ellátott szerelőaknás csonka vágány van; az állomás és egyben a vasútvonal északnyugati vége pedig a volt Tisza-híd előtt egy csonka vágánnyal és földkúppal zárul. Az állomás kitérővágánya több mint fél kilométer hosszú, miközben az ezen a mellékvonalon közlekedő napi mindössze két illetve három Bzmot személyvonat kocsihossza a 14 métert sem éri el. Az elhanyagolt állomásépület használaton kívül van, lepusztult, az ablakokat bedeszkázták, vakolata omladozik, a kapcsolódó kocsma kiégett.

- Hirdetés -68089d04efbe0f8cb4cf5e2c
- Hirdetés -67ece37defbe0f8cb4c12447- Hirdetés -6800de98efbe0f8cb4cc16f7- Hirdetés -6800dee1efbe0f8cb4cc1727- Hirdetés -6800df77efbe0f8cb4cc178e- Hirdetés -6800dfb7efbe0f8cb4cc17c4- Hirdetés -6800e27fefbe0f8cb4cc1989- Hirdetés -6800faacefbe0f8cb4cc286b- Hirdetés -68088d40efbe0f8cb4cf5567

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb