Szegeden tör IKEA babérokra a KIKA
Kacifántos mondat volt a címünk, tudjuk. Bővebben így fest: XXXLutz néven folytatja a KIKA, melynek igazgatója, Ingo Schalk két dolgot ígért meg a Világgazdaságnak adott interjújában: Szegeden (és Miskolcon) terjeszkednek és piacvezető szerepre törnek, magyarán a cél, hogy lenyomják az IKEA-t.
Tehát, adott a KIKA:
Ebből lesz – többek között Szegeden – XXXLutz:
Amelynek a célja, hogy elvegye az elsőséget az IKEA-tól:
A Kika lakberendezési áruházlánc tulajdonosa, az osztrák Signa Csoport tavaly adta el magyarországi, csehországi, szlovákiai és romániai üzleteit az XXXLutz nevű osztrák cégnek. Ezzel egy tulajdonoshoz kerül Magyarországon a Kika, a Mömax és Möbelix áruházlánc is. Pár hónappal a bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal is rábólintott az ügyletre, indoklásuk szerint nem csökken jelentősen a verseny a lakberendezési áruházak piacán azzal, ha a Mömax és a Möbelix mellett a Kika is a XLCEE-Holding GmbH-hoz kerül.
A fenti sorokban szereplő márkák közül mindhárom ismerős (lehet) a szegedieknek:
- A 2016-ban Szegeden is megnyitott KIKA egy rövid ideig a Csongrádi sugárút – Makkosházi körút találkozásánál lévő, régi Media Markt épületben menetelt, pontosabban csak vánszorgott: a gyér forgalom okán, rövid idő után kénytelen volt bezárni.
- A Möbelix a Dorozsmai úton üzemel és a villámgyorsan földbe állított Kikával ellentétben köszöni jól van.
- A Mömax pedig a Móravárosi körúton üzemel, információink szerint szintén szépen prosperálva.
Schalk a Világgazdaságnak azt mondta, az informatikai háttérrel együtt a beszerzés, a logisztika is új alapokra kerül. Az új felállásban a teljes szortiment felét adja csak a KIKA, a többi az anyacég révén kerül a polcokra, de ragaszkodtak a meglévő hazai slágertermékek megtartásához, amelyek a magyar ízlésvilág változását követték le az elmúlt években. Ez azt jelenti, hogy várhatóan mintegy 10-12 ezer árucikk marad. Az üzletek várhatóan október közepére újulnak majd meg.
„Az új tulajdonos mindig, mindenhol első akar lenni, ez alól a magyar piac sem kivétel. Régi álom, hogy piacvezetők legyünk, én 2008 óta vagyok itt, eddig nem sikerült, most viszont reális célnak tartom. Ennek nem ma vagy holnap kell bekövetkeznie, öt-tíz éven belül viszont összejöhet” – mondta el a lapnak Ingo Schalk.
Az ügyvezető azt is bejelentette a Világgazdaságnak, hogy a hat meglévő áruház után a hetedik és a nyolcadik Miskolcon, illetve Szegeden épülhet majd fel, az online csatorna részarányát pedig a mostani 4-ről 10 százalékra tornásznák fel a következő években.
10-ből 9 szegedi lakberendező-tündér álma még mindig odébb van: az IKEA köszöni, jól elvan a fővárosban, bár évekig ment a pletyka egy esetleges szegedi nyitásról, információink szerint ez (egyelőre) nincs tervben.
Forrás: MTI, Index, Világgazdaság