Enni azért csak kell! Hogyan működik az “érintésmentes” kiszállítás a Napfény Városában?
Lassan fél éve immár annak, hogy a legtöbbünk élete egy új, eddig ismeretlen forgatókönyv szerint zajlik. Nem csak az egészségügynek, de a gazdasági szereplőknek is hirtelen és okos döntéseket kellett hozniuk a fennmaradás érdekében. Enni viszont azért csak kell – vallja a jó magyar ember, beleértve a szegedieket is. Na de, hogyan is működik ez az érintésmentes kiszállítás? Egyáltalán működik-e? Szegedi gasztro-arcokat hívtunk segítségül a kérdés megválaszoláshoz.
A mögöttünk álló időszakban még inkább előtérbe került a virtuális világban való lét, megerősödtek az online kapcsolatok és ügyintézések és a szolgáltatások is más-más köntöst öltöttek. Mi pedig most utána jártunk, hogy hogyan alkalmazkodtak ehhez Szeged vendéglátóegységei és azok tulajdonosai.
Négy ismert szegedi vendéglátóhely vezetőjét faggattuk ki:
- Baranyi Józsefet, a Trója Ételbár üzletvezetőjét,
- Erdősi Róbertet, a Pizza Futár tulajdonosát,
- Mizsik Attilát, a Pizzamonster és a Malackodó tulajdonosát
- és Répási Norbertet, a Fasor Vendéglő vezetőjét.
ERDŐSI RÓBERT, PIZZA FUTÁR: A KISZÁLLÍTÓINK NAGYOBB FIGYELEMBEN ÉS MEGBECSÜLÉSBEN RÉSZESÜLNEK AZ ELMÚLT IDŐSZAKNAK KÖSZÖNHETŐEN
A 25 éves Pizza Futár tulajdonosa elmondása szerint ez a bizonyos „érintésmentes” kiszállítás a koronavírus-járvány első hullámában sokkal nagyobb sikernek örvendett, mint, most.
Az igény természetesen egyes vendégek esetében még mindig megvan, amihez persze ők is alkalmazkodnak, vagyis: leteszik a megbeszélt helyre a megrendelt ételt, de csak és kizárólag abban az esetben, ha azt a vevő az előzetes egyeztetés során jelezte és tisztázta a számlát.
“Természetesen a Pizza Futár esetében mi is megtapasztaltuk a visszaesést, ami a fogyasztást illeti, de a nyári időszakban stabilizálni tudtuk mindezt. Én hiszek abban, hogy a második hullám nem hoz magával olyan kemény szigorításokat, mint az első. Az elmúlt időszak legkiemelkedőbb tanúsága azonban nem más, mint a vevőkhöz való, folyamatos alkalmazkodás. Az, hogy jelen vagyunk az online térben és rendszerint arra törekszünk, hogy ott is fejlődjünk, a koronavírus-járvány közepén óriási előnyt jelentett. Ami azonban nagyobb örömmel töltött el, az az volt, hogy láttam, hogy a kiszállítóink sokkal nagyobb figyelemben és megbecsülésben részesülnek, mint korábban.”
BARANYI JÓZSEF, TRÓJA ÉTELBÁR: NEM VOLT KÖNNYŰ AZ ELSŐ HULLÁM
A Trója Ételbár üzletvezetője, Baranyi József lapunknak elmondta, nem volt könnyű helyzetben az első hullám idején a népszerű mediterrán étterem.
“Az első hullámot nagyon nehezen küzdöttük le, a helyben fogyasztásra nem volt lehetőség, a kiszállításra pedig az első néhány hétben nem is volt nagyon igény. A tavasz közepén, a korlátozások enyhítését követően visszaállt a rend. Ma már örömmel kijelenthetem, nagyjából ugyanannyian ülnek be hozzánk, mint amennyien igénybe veszik a házhozszállítást.”
A Trója üzletvezetője elmondta, gyakori fertőtlenítéssel és a higiéniás szabályok maximális betartásával óvják a vásárlóikat, kiszállításnál pedig egyre gyakoribb a kártyás fizetés.
MIZSIK ATTILA, PIZZAMONSTER ÉS MALACKODÓ: KORONAVÍRUS IDE VAGY ODA – A CÉL TOVÁBBRA IS AZ, HOGY A VENDÉGEK ELÉGEDETTEK LEGYENEK
A Pizzamonster és a Malackodó tulajdonosa azt vallja, hogy egy vendéglátóhelynek mindig, minden esetben az igényekhez kell alkalmazkodnia. Évekkel ezelőtt, miután a szegediek körében is berobbant az online térben való lét, a Pizzamonster tulajdonosa számára egyértelmű volt, hogy beüzemeli a bankkártyával való fizetést.
Ezt követte aztán számos online térben való fejlesztés. Az elmúlt időszakban pedig az „érintésmentes” házhozszállítás rejtelmeiben próbál munkatársaival együtt ügyesen lavírozni, immár nem csak a Pizzamonster, hanem a Malackodó üzemeltetőjeként is.
“A teljes érintésmentesség természetesen kivitelezhetetlen, hiszen az étel sehol, semmilyen esetben sem sétál fel önmaga az ötödik emeltre. Arra viszont lehetőséget biztosítottunk a vendégeinknek, hogy ne kelljen személyesen érintkezniük a kiszállítóinkkal. Ehhez csak egyet kell tenniük, mégpedig rendeléskor jelezni mindezt. Vagyis, ha kérik, akkor ott hagyjuk a pizzát nekik az ajtó előtt.”
RÉPÁSI NORBERT, FASOR VENDÉGLŐ: A HÁZHOZSZÁLLÍTÁS NAGYJÁBÓL 10%-KAL, MÍG A BANKKÁRTYÁVAL FIZETŐK SZÁMA 40-50%-KAL UGROTT MEG AZ ELMÚLT IDŐSZAKBAN
Répási Norbert, a Fasor Vendéglő tulajdonosa elmondta, egységükben a rendelést követően ugyan átutalással nem lehet fizetni, viszont bankkártyával igen. Erre persze nem csak a vendéglőben, de a házhozszállítás esetében is van lehetőségük a fogyasztóknak, akik közül egyre többen élnek is mindezzel. Az elmúlt időszakban ugyanis csaknem 40-50%-al ugrott meg a PayPassos fizetést választók száma. Sőt, úgy véli, hogy az előttünk álló időszakban a házhoz szállítás is egyre népszerűbb lesz, mindeközben pedig azt tapasztalja, hogy az éttermi fogyasztás sem csökken, aminek természetesen, mint tulajdonos, nagyon örül.
“Az elmúlt fél év hátránya az egyértelműen a forgalomkiesés, amelyet még a megnövekedett házhozszállítás aránya sem tud kompenzálni. És bár a nyári időszak már sokkal könnyebb és élhetőbb volt a tavaszinál, mégsem aratott anyagilag akkora sikert. Ennek ellenére a jövővel kapcsolatos kilátásainkkal szemben én nem vagyok pesszimista, sokkal inkább igyekszek alkalmazkodni. Tudom, hogy vannak olyanok, akik a koronavírus-járványnak köszönhetően jobban tartanak majd mindentől, mint eddig, de hiszek abban, hogy az emberek többsége visszatér majd a normál élet kerékvágásába. Amit azonban előnyként mindenképp kiemelnék az az, hogy sokan felismerték, hogy mennyire is fontos a megfelelő higiéniai szabályok betartása. Az ehhez való helyes hozzáállás ma már igen szépen és jól tapasztalható, ellenben a korábbi időszakkal.”