A Taxi Plusz diszpécserei mindig sztoriban vannak
A taxi szolgáltatások sikerének az alapját, a jól kommunikáló diszpécserek képezik – vallja Balán Rita, a Taxi Plusz irodavezetője, aki immár 11 éve diszpécserként is hozzájárul ahhoz, hogy a 33 éve dübörgő vállalkozásuk jólmenő legyen. Véleménye szerint ez a hivatás annak ellenére, hogy rengeteg felelősséggel jár, a maga sokszínűsége miatt szerethető.
A PONTBÓL B PONTBA: NEM MINDEZ AZ, AMINEK LÁTSZIK
Balán Rita elmondása szerint a taxi szolgáltatást üzemeltető vállalkozások feladata sokrétű. Tevékenységük ugyanis nem csupán abban merül ki, hogy az adott illetőt az adott sofőr A pontból B-be szállítja. A szolgáltatás teljesítése a diszpécserekénél veszi kezdetét és a sofőröknél ér véget. Az éppen ügyeletes diszpécser az, aki a telefon másik végén levő félnek igyekszik a legjobb tudása szerint segítséget nyújtani. Nem csak információt szolgáltat és/vagy autót rendel a telefonálónak, hanem a felmerülő problémáját is igyekszik orvosolni a sofőrrel egyetemben. Így esik meg, hogy a volán mögött ülők gyermeket, gyógyszert, ételt, italt, jegyzetet vagy épp kisállatot visznek egyik helyről egy másikra. A diszpécser vállán tehát óriási a felelősség, ugyanis ő az első, akivel az utasok először kontaktba kerülnek. Az ő hangjával azonosulnak először és az ő ismereteire és segítőkészségére alapoznak.
A JÓ DISZPÉCSER HIGGADTAN ÉS KEDVESEN KOMMUNIKÁL
A jó diszpécser kedvesen és higgadtan kommunikál. Mindig segítőkész, igyekszik türelmes maradni és a telefon másik felén levőket is megnyugtatni, ha arra szükség van. Már pedig gyakran megesik, hogy szükség van rá, hiszen az emberek van, hogy betegen, rosszkedvűen, szomorúan, sírva, nevetve, idegesen, vagy épp részegen hívják az 555-555-öt vagy a 777-777-et. Jelenleg négyen dolgoznak mindezen főállásban, akik mellett két, fiatal egyetemista lány beugrósként segít abban, hogy a szolgáltatás gördülékenyen menjen. Az irodavezető elmondása szerint alapelvárás a magyar nyelv ismerte és helyes használta valamint az angol nyelv alapismerete. Ezen felül a lányok beszélnek németül, sőt egyikük még spanyolul is, ami valljuk be Szegeden, révén, hogy egy hallgatókban gazdag, fiatalos, pörgős és eseménydús város, nem eldobható. A lányok nyolcóránként váltják egymást, így a Taxi Plusz az év minden napján a szegediek és a környékben élők rendelkezésre tud állni – tudtuk meg Ritától.
BEÜTÖTT A KORONAVÍRUS, A DISZPÉCSEREK A NAPPALIKBA KÖLTÖZTEK
Márciusban, amikor elérte Magyarországot a koronavírus első hulláma, szinte minden vállalkozás meginogott. Nem volt ez másként a taxi szolgáltatókkal sem, a Taxi Plusznál a munka azonban nem állt meg. A diszpécserek odahaza fogadták a bejövő hívásokat. A fejlett technikának köszönhetően ugyanis a rendszer működése, amelyet a hívások fogadására használnak csupán csak attól függ, hogy van-e internet. Ez természetesen mindenkinél adott volt, így aztán Rita kidolgozta a koncepciót, ami alapján a diszpécserek gond nélkül el tudták végezni a munkájukat a nappaliból. A sofőröket ugyan ebben az időszakban kevesebb helyre riasztották, szerencsére azért egy kevés munka mindig akadt.
FONTOS A JÓ VÁROSISMERET ÉS A KEDVES HANGLEJTÉS
Annak ellenére, hogy a diszpécserek a már említett elektronikus úton rögzítik majd adják tovább a taxisoknak –akik száma egyébként most 50 és 55 között mozog a Taxi Plusznál – a bejövő hívásokat még mindig jó, ha ismerik a várost, vagy legalábbis annak egy kardinális részét. Emellett pedig elvárás, hogy az illető kedves hanglejtésű legyen, aki felé az utasok megnyílnak. Ez pedig aztán egyenes út akár a hatóság munkájának megsegítésére is. A lányok egyébként már az applikáción, a Viberen és a Whtsappon is tudnak regisztrálni hívásokat.