Blog

Akcenta Blog: karanténba kerültél? Attól még nem áll meg az élet… sőt, a pénzügyek sem!

Döng a koronavírus-járvány, előfordulhat, hogy Te is érintett leszel a témában. Mi történik, ha szegedi vállalkozóként vagy pénzügyesként karanténba kerülsz? Megáll az élet? Vagy mégsem? Közép-Európa legnagyobb fizetési intézménye, a 39.000 üzleti ügyféllel pörgő Akcenta pontosan tudja rá a választ.

Gazdaság, járványhelyzet, talpon maradás… Ha Te is a szegedi vállalkozók rögös útját járod, most aztán tudod, mennyire kéz a kézben jár egymással az előbbi három kifejezés. Nagyon nem mindegy, mikor, hogyan tologatod a céged forintjait, így aztán kardinális kérdés a devizaváltás is. Pont ez a pár hete indult pénzügyi blogunk témája, melyben Közép-Európa legnagyobb fizetési intézményét és annak szegedi képviselőjét, Pintér Gabriellát hívtuk segítségül.

Róluk van szó:

A cseh székhelyű, szegedi képviselettel is rendelkező Akcenta CZ pénzváltásra, külföldi átutalásokra és deviza árfolyam biztosítási hátáridös ügyletekre specializálódott, nem kis tételben. Számokban:

–    39.445 nemzetközi ügyfél,

–    4.438 magyar ügyfél,

–    évi 339.067 sikeresen teljesített megbízás van a hátuk mögött.

A mai blogposztunk tehát arra keresi a választ, mi történik, ha a karantén miatt leáll körülötted az élet. Gabiékhoz alapból közel áll a téma, mint mesélte, több olyan ügyfelük is van, aki a társadalmi védekezésben tevékenykedik, kesztyűket, maszkokat, védőfelszereléseket importál. „A jó kisdobos ott segít, ahol tud, nálunk prioritást élveznek: az utalásaikat saját magunkhoz képest is gyorsított ütemben, kedvezményes árfolyamon és díjmentesen végezzük el” – újságolta az Akcenta szegedi devizaszakértője, aki, mint kifejtette, közös érdek, hogy minél előbb újra indulhasson az ország „normál” működése.

Rendben, de mi van akkor, ha karanténba kerülünk?

A hagyományos pénzpiaci szereplőktől eltérően, ha az ügyfél karanténba kerül, az Akcentánál külön bánásmód illeti meg. „A múlt héten pont karanténba került egy szegedi ügyfél. A 20.000 eurós váltási összeget a

354 Ft-os árfolyamon sajnos nem tudta kifizetni, a hivatalos protokoll alapján ilyenkor egy 17.000 Ft-os büntetést és a két árfolyam közötti különbözetet is ki kellene fizetnie” – kezdte az e heti sztorit Gabi, hozzátéve, a két tétel együtt egy kicsivel 130.000 Ft felett lett volna.

„Eltekintettünk az extra költségektől, az ügyfél mellett álltunk a saját protokollunkkal szemben” – folytatta az esetet a szegedi devizaszakértő, a partner egyébként a karanténból kikerülve rendezte a tartozását, az eredeti összeg szerint. A cég ars poetica-ja szerint nincs fontosabb mint a korrekt és erős partnerkapcsolat: „Csak együtt tudunk fejlődni, főleg a mostani helyzetben.”

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb