KözéletSzegedi Arcok

Így érkezett meg a Tram-Train Szentesre – exkluzív interjú és Szeged 365 fotóriport

Szombat hajnalra megérkezett az első tram-train szerelvény Szentesre, indulhatnak a próbaüzem előkészületei. Török Kornél fotóriporter kollégánk végigfotózta a történelmi pillanatot a szállítástól a daruzáson át az összeillesztésig, mi pedig elcsíptük a daruzást koordináló Bujdosó Józsefet egy exkluzív interjúra.

NEM BÍRTUK MAGUNKKAL KORA REGGEL

Kornél korán kezdte a napot, hajnalban már Szentesen várta az első szerelvény érkezését, hogy Ti, a Szeged365 olvasói elsőként gyönyörködhessetek a frissen beguruló szerelvényben:

Megvan még a mondás? A sör nem alkohol, a medve nem barát. Ezt kiegészítenénk egy harmadik tétellel: a tram-train nem matchbox. A hamarosan Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő kék-sárga csoda…

  • …hosszúsága 37 méter,
  • …a súlya hetven tonna.

A vasvilla december 30-án három kamionnal indult Valenciából, majd Franciaországon, Németországon és Ausztrián keresztül érkezett meg Magyarországra:

SZEGED 365 FOTÓRIPORT: A MEGÉRKEZÉS ÉS A DARUZÁS PILLANATAI, SZOMBAT REGGELRŐL, SZENTESRŐL

Hajnalban begurult a hetven tonnás szépség Szentesre, a Kolozsvári úti vasútállomás melletti MÁV telepre. A gyártó Stadler és a daruzást végző szegedi Bujdigép munkatársai mellett Kornél kollégánk is ott volt, íme a helyszíni, kora reggeli fotógalériánk:

Kíváncsi vagy, milyen lesz belülről? Mutatjuk, van belső fotónk is:

EXKLUZÍV SZEGED 365 INTERJÚ: HOGYAN EMELJ LE, MAJD SZERELJ ÖSSZE EGY 70 TONNÁS MONSTRUMOT?

“Két darab 60 tonnás daruval és megfelelő függesztő-eszközökkel látunk neki a feladatnak” – újságolta korán reggel a daruzást végző, szegedi Bujdigép Kft. tulajdonosa, Bujdosó József, vagy ahogy fél Szeged ismeri, Bujdi. Mint magyarázta, maga az emelés nem bonyolultabb feladat, mint leemelni egy hatalmas vasdarabot, az igazi feladat az, hogy maradéktalanul betartsák a gyártó instrukcióit. A szegedi szakemberek két darab, egyenként 60 tonnás darut használtak, amelyeket – annak érdekében, hogy tökéletes szinkronban működjenek – egy személy irányított.

Ha imádod a gépszörnyeket, nomeg a technikai csemegéket, hallgasd meg a Bujdival készített interjúnkat (az, hogy jövő időben beszél, ne tévesszen meg, a beszélgetés a daruzás előtti percekben történt):

A szentesi összeszerelést követően a szerelvényeket elkezdik felkészíteni a próbaüzemre. A vonali próbákat várhatóan februárban kezdhetik meg. A gyártó Stadler szerint februárban ideér a második tram-train is.

Az első három jármű várhatóan szeptember végén áll forgalomba. Ha minden jól megy, 2021. november végére már nyolc tram-train kap hatósági engedélyt és közlekedhet Szeged és Hódmezővásárhely között. Lázár János, a projektért felelős kormánybiztos úgy nyilatkozott: történelmi pillanatot élhettünk át akkor, amikor magyar földre ért az első szerelvény. A politikus szerint a beruházásnak köszönhetően néhány éven belül Vásárhely és Szeged ikervárossá válik.

Fotók: Török Kornél

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb