Két keréken, biztonságosan: a Magyar Kerékpárosklub szerint így kellene megoldani az Etelka sori bicikliutat
A Tiszavirág Sportuszodához kapcsolódóan új körforgalommal is gazdagodott az Etelka sor környéke, ami azonban számos problémát felvetett a kerékpárosok körében. A Magyar Kerékpárosklub szegedi szervezetének véleménye szerint az új körforgalommal sokkal körülményesebbé és lassabbá vált a két keréken tekerőknek a közlekedés, ezért javaslatot tettek az önkormányzat felé a gördülékenyebb és biztonságosabb kerékpárút kialakítására.
A jelenleg fennálló problémákról, és azoknak az önkormányzathoz eljuttatott megoldási javaslatairól Csüllög Imrével, a Magyar Kerékpárosklub szegedi területi szervezetének vezetőjével beszélgettünk.
HA A KERÉKPÁROZÓKAT BEVEZETNÉK EGY ÁGON, BIZTONSÁGOSABBAN ÉS GYORSABBAN KÖZLEKEDHETNÉNEK
“Az újonnan épült körforgalomban a bicikliseket körbevezeti az út a körforgalom mindegyik ágában, alárendelve őket a keresztező útnak. Eddig, a Tisza felé haladóknak egyszer kellett elsőbbséget adniuk, a Tisza felől érkezőknek egyszer sem, ehhez képest most, hogy megépült a körforgalom, szinte minden kereszteződésnél elsőbbséget adatnak velük. Ha a kerékpározókat is bevezetnék egy ágon, ahogy a kocsimosót, vagy az uszoda parkolóját, akkor az ő közlekedésük is biztonságosabb és gyorsabb lehetne” – árulta el Csüllög Imre, majd hozzátette, ilyen megoldás van is Szegeden, a Szilléri sugárúti körforgalomnál alkalmaztak hasonló módszert.
A HIRTELEN SÁVELHÚZÁSOK HELYETT EGYENES SÁVOKRA LENNE SZÜKSÉG
“A másik javaslatunk arra vonatkozik, hogy a kerékpársáv miatt az összes sáv el van húzva a Tisza Palota mellett az Etelka sor végén, ezt az elhúzást szükségtelennek tartjuk, mert nem látszódnak megfelelően a burkolati jelek. Ez veszélyes is lehet, mert egy hirtelen irányváltás miatt akár szemben is találhatják magukat a közlekedők egymással. A másik probléma, hogy a balra kanyarodó kerékpárosokat kivezetik jobbra először, majd utána rántják be őket balra, ami megint csak következetlenség. Ezért azt javasoltuk, hogy ezt egyenesítsék ki a látványterven szereplő módon” – mondta el a területi vezető.
MÁS PROBLÉMÁK IS FELMERÜLTEK A SZEGEDI BICIKLIS KÖZLEKEDÉSBEN
Csüllög Imre arról is beszámolt, hogy javaslatukban más problémákra is rámutattak a szegedi utakon. “A Becsei utcánál, a mellékutcának alárendelték a bicikliutat, amikor ez nem nagyon egyezik meg a műszaki előírásokkal, vagy a körforgalomból a Kereszttöltés utca felé kilépőknek a gyalogátkelőhely tábla eltakarja az elsőbbségadás táblát, ami a bicikliseknek ki van helyezve. Az Etelka soron kimaradt a főútvonal tábla, holott főútvonalon 12 éven aluliak nem kerékpározhatnak, pedig a kerékpársáv pont azért van, hogy ott biztonságban lehessen közlekedni a bicikliseknek.”
KIS BEAVATKOZÁSOKKAL JAVÍTHATÓ PROBLÉMÁKRÓL VAN SZÓ
Csüllög Imre elmondta, ezek többnyire kis beavatkozásokkal javítható problémák, amelyekre leadták a javaslatot. Főként csak táblázásra és burkolati jelek festésére lenne szükség, egyedül a kerékpáros ág külön bevezetése igényelne némi építést, illetve az ott álló frissen telepített fák átültetését teszi szükségessé.