Közélet

Félidejéhez ért a Nyugati karbantartása

Félidejéhez ért a Nyugati pályaudvar július 17-ig tartó egyhónapos átfogó karbantartása, minden munka a tervezett ütemnek megfelelően halad – közölte a MÁV Zrt. Mint ahogy arról már írtunk, június 19-én kiemelt karbantartásokat végeznek a pályaudvari vágányhálózaton, ez idő alatt a Nyugatiba nem érkeznek és onnan nem indulnak vonatok, így a Budapest–Szeged közötti Intercity járatok ideiglenesen Budapest-Kelenföldről indulnak és oda is érkeznek.  

A MUNKÁLATOK A TERVEZETT ÜTEMNEK MEGFELELŐEN HALADNAK

A 144 éves Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása, valamint a vasúti forgalomban való kiemelt szerepe miatt halaszthatatlanná vált a pályahálózatának átfogó karbantartása az épületegyüttes tetőszerkezetének rekonstrukciója mellett. A pályaudvar június 19-től július 17-ig tartó egyhónapos átfogó karbantartása félidejéhez ért. Minden munka: a váltócserék, a vágányátépítések, a peronok javítása, a vágánymunkálatok, a felsővezetéki rendszer cseréje és a térvilágtás kiépítése a tervezett ütemnek megfelelően halad.

ÉJJEL – NAPPAL DOLGOZNAK A SZAKEMBEREK

Az elmúlt két hétben a tervezett 14 váltócseréből 11 már elkészült. Az aszfaltozás a 7-8. és a 9-10. vágányok között folyik, a csarnokban pedig most kezdődik. A pályát érintő munkálatok, a talpfacserék, síncserék, vágányszabályozások is az ütemterv szerint haladnak. A felsővezetéki rendszer szerelését éjszakai munkavégzés mellett végzik a szakemberek. A biztosítóberendezési munkák, a felújítandó jelzőhíd bontása, elszállítása, valamint a telepítendő új jelzőhíd alapozása megtörtént. A 11-12. vágányok közötti külső perontető felújításának részeként, a héjalás cseréje mellett megtörténik a teljes acél tartószerkezet korrózióvédelme, a tartóoszlopok lábazatánál szükséges szerkezeti megerősítéssel együtt. Az utastájékoztatás megújulásához szükséges nagy LED fal és a vágányvégi táblák, illetve a hangos utastájékoztatás rendszerének kiépítése is folyamatban van. A felújítási munkákkal párhuzamosan folyik az úgynevezett hidegváró előtti térkőburkolat cseréje.

TANÉVKEZDÉSRE VÁRHATÓ AZ ÚJRANYITÁS

A mintegy 18 millió utast fogadó pályaudvar infrastrukturális megújítása kiemelt cél a vasúttársaság fejlesztési terveiben. A tanévkezdésre várható újranyitáskor komfortosabb, színvonalasabb környezet, de egyben jelentősebb karbantartáson áteső pályahálózat, megbízhatóbb, pontosabb vonatközlekedés várja az utasokat.

Forrás és fotók: mavcsoport.hu

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

'Fel a tetejéhez' gomb