Sport

Vasárnapi meglepi: pályafutásának első győzelmét aratta Esteban Ocon, mindezt a Forma-1-es Magyar Nagydíjon (frissítve)

Esteban Ocon, az Alpine francia versenyzője nyerte meg a 36. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen. A 24 éves pilóta pályafutása során először győzött.

Ocon – akinek eddigi legjobbja a tavalyi Szahíri Nagydíjon elért második hely volt – mögött a négyszeres világbajnok német Sebastian Vettel (Aston Martin) ért célba másodikként, a címvédő, és a vb-pontversenyben a vezetést ismét átvevő brit Lewis Hamiltont (Mercedes) pedig harmadikként intették le. Az összetettben eddig éllovas Max Verstappen (Red Bull) 10. lett.

MÉRFÖLDKŐ VOLT EZ A HUNGARORING TÖRTÉNETÉBEN

A Formula–1-es 36. Magyar Nagydíj-hétvége több szempontból is mérföldkő az F1 és a Hungaroring történelmében. Szombaton hivatalosan is bejelentették, hogy 2037-ig biztosan rendezhet Formula-1-es futamot a Hungaroring – írja az Index. Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója megállapodott Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel, és az eredetileg 2032-ig szóló megállapodást plusz öt évvel meghosszabbították. Az elkövetkezendő években számos infrastrukturális fejlesztés lesz a mogyoródi pálya területén. A létesítmény bejárati része, a lelátók és a főépület is megújul majd.

MERCEDES-DOMINANCIA A SZABADEDZÉSEKEN

A szabadedzések az előző futamokhoz képest, kissé meglepő Mercedes-dominanciát mutattak, ami a szombati időmérőre sem változott sokat. Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót, egy igen furcsa Q3-as incidens következtében. A silverstoni-balhé után, a brit ismételten vitatott manővert mutatott be a felvezető körén: a hétszeres világbajnok a bokszból kihajtva feltűnően lassan ért fel a felvezető körére, ezzel feltartva és a megfelelő gumihőmérséklet elérésétől ellehetetlenítve a mögötte jövő Red Bullokat. Max Verstappen tizedekre volt attól, hogy lecsússzon az utolsó mért köréről, Sergio Pérez ennek következtében el sem tudta kezdeni gyors körét. Christian Horner a fejét fogta az ominózus eset láttán, de nem történt óvás a versenyigazgatóság felé.

AZ ESŐ MÁR A FUTAM KEZDETÉRE MEGÉRKEZETT

Az eső idő előtt, már a futam kezdetére megérkezett, így a 36. Magyar Nagydíj nedves körülmények között kezdődhetett el. A köztes esőgumik (intermediate) mindenkinél előkerültek, borult a papírforma, és a jól kidolgozott stratégiák. A két Mercedes indulhatott az első sorból Hamilton-Bottas sorrendben, mögöttük a két Red Bull, Verstappennel az élen várhatta a piros lámpák kialvását. A rajtnál hatalmas kiesés-hullámot indított el Valtteri Bottas megcsúszása, a finn az első kanyar féktávját mérte el, ami Lando Norris felöklelése után a Pérez, Leclerc, Stroll és a finn saját kiesését eredményezte. Max Verstappen autója is sérült, de ő legalább folytathatta a futamot. 

A piros zászlós szakasz alatt a nap sugarai is előbújtak, az aszfalt elkezdett száradni, de az esőfelhők továbbra is gyülekeztek a pálya körül. A mezőny jó része a rajtrácsra menet azonnal a boxutcába hajtott slick gumikért. Lewis Hamilton állt fel egyedül a rajtrácsra, így az F1 történelmének első egyedül résztvevős rajtját láthattuk a 2021-es Magyar Nagydíján. A Mercedes hatalmas stratégiai hibát vétett, boxkiállása után ugyanis Lewis Hamilton az utolsó helyre esett vissza. Ekkor Esteban Ocon vette át a vezetést a verseny ötödik körében. A Magyar Nagydíj ismét nem várt, izgalmas fordulatokat hozott. Max Verstappen a sérült autójával, valamint Lewis Hamilton a csont utolsó helyről indulhatott pontokat vadászni a maradék 63 körben. 

VETTEL BRAVÚROS TEMPÓT AUTÓZOTT, DE NEM VOLT ELÉG

A vezető kettős folyamatosan szakadt le a mezőnyről. Vettel bravúros tempót autózva már Ocont kezdte levadászni. A német világbajnok DRS-távolságon belülre ért az Alpine francia pilótájához képest, de e verseny feléig nem tudta megelőzni riválisát. Lewis Hamilton közben nem tétlenkedett, űridőket autózva már Cunoda Jukit előzte meg az ötödik helyért. Sebastian Vettelt a 37. körben kihozta az Aston Martin kerékcserére, amire az Alpine azonnal reagált. Esteban Ocon visszajött a német világbajnok elé, de Vettel szinte ráesett az üzemmeleg gumikon a franciára, ám előzni végül nem sikerült neki. A vezető helyen lévő Fernando Alonsot a 40. körben az Alpine kerékcserére hívta, mivel a gumijai már kritikusak voltak. A spanyol ezután a negyedik helyre jött vissza és folyamatosan autózta a leggyorsabb köröket. Sebastian Vettel folyamatosan 1-1,5 másodpercen belül volt Esteban Oconhoz képest. A francia tökéletesen menedzselte a tempót az első helyen és megtartotta harmadik körtől birtokolt vezető pozícióját. Esteban Ocon élete első futamgyőzelmét aratta a 36 Magyar Nagydíjon a Hungaroringen. A kaotikus futamkezdet után Sebastian Vettel lett a második, Lewis Hamilton végül a harmadik helyre küzdötte fel magát.

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

'Fel a tetejéhez' gomb