Szegedi Arcok

Vajon mennyire bringás város Szeged?

Szeptember-október során a Szegeden közlekedők és az ott működő cégek mutathatják be, mennyire bringabarátok. A hétköznapi bringásoknak Inkább bringázz, Szeged! címmel nyereményjátékot, a helyi cégeknek workshopotszervez a Magyar Kerékpárosklub a Bringázz a munkába! idei, havonta más-más városra fókuszáló kampányában.

Hasznos tippekkel szolgál a cégek számára a kerékpáros munkába járás elősegítéséhez, és nyereményjátékot kínál a bringás közlekedőknek szeptember-október során Szegeden a Magyar Kerékpárosklub idei rendhagyó kampányában. A napfény városa immár a hatodik idei állomása a hétköznapi bringázást népszerűsítő kampánynak, amely áprilisban Budapesten indult, májusban Székesfehérváron júniusban Győrben, júliusban Kecskeméten szeptember elején pedig Miskolcon folytatódott, vagyis havonta más-más nagyvárosra fókuszál – ezúttal Szegedre (hátra van még Debrecen). 

Inkább bringázz, Szeged!

Ezzel a címmel indul képmegosztós nyereményjáték, amiben értékes nyereményeket nyerhet az, aki #szegedenbringázom hashtaggel posztol nyilvános képet az Instagramra vagy Facebookra arról, amint a városban bringázik: munkába, suliba, boltba, gyerekért, ügyet intézni vagy csak kikapcsolódásképp.  

Milyen bringás hangulatot áraszt vajon magából Szeged? Jobb helyzetet találunk itt mint Budapesten, Székesfehérváron, Győrben, Kecskeméten vagy épp Miskolcon a korábbi alkalmakkor? Ha abból indulunk ki, hogy Szeged hamisítatlan alföldi város, emelkedők nélkül, enyhe időjárással, széles utakkal, és hogy az orszag legbringásabb régiójában fekszik (kutatásunk szerint 35 százalékos az elsősorban kerékpárral közlekedők aránya a dél-alföldi régióban), akkor van esély rá. Az Inkább bringázz, Szeged! játék október 14-ig tart, a résztvevők kerékpáros kiegészítőket és egy kerékpárt nyerhetnek, reméljük megmutatják, hogy valóban ők a legbringásabbak, nem szeretnénk csalódni! Részletek a Facebook eseményben.

Magyar Kerékpárosklub Szeged

Workshop a cégeknek

Hogyan és milyen tényezők hatására alakult a hazai kerékpáros közlekedés helyzete az elmúlt időszakban? Hogyan reagál erre a piac és miként a cégek? Mi kell ahhoz, hogy még többen válasszák a hétköznapi közlekedés legfenntarthatóbb, legegészségesebb, és legvárosbarátabb módját? Mit tudnak a kerékpárosbarátságról a szegedi cégek?

Erről és sok másról is szó lesz azon az online workshopon, amit a Bringázz a munkába! idei kampánya keretein belül szervez szeptember 23-án 10 órára Szegedre a Magyar Kerékpárosklub. Az eseményre olyan cégek vezető munkatársait várjuk, akik nyitottak a kerékpáros közlekedésre, vagy már elkötelezettek mellette, de szeretnének megismerkedni az ezzel kapcsolatos tapasztalatokkal.

A szeptember 23-án 10.00 órakor kezdődő ingyenes, de regisztrációhoz kötött online műhelyfoglalkozás résztvevői a fentieken kívül megtudhatják, milyen előnyöket jelenthet egy vállalkozásnak és a dolgozóinak, ha inkább a kerékpárt választják munkába járásra, esettanulmányok révén megismerhetik a kerékpárosbarát helyi vállalkozások jó gyakorlatait, illetve hasznos tippeket kapnak arra is, hogyan tehetik néhány igen egyszerű lépéssel kerékpárosbaráttá cégüket.

A workshopon részt vevő cégeknek is lesz esélye nyereményhez jutni: egyikük egy kisebb kerékpárflottával lehet gazdagabb, ha véget ért a kampány. 

A Magyar Kerékpárosklub nem titkolt célja, hogy a nagyvárosok speciális, helyi jellegzetességeire fókuszálva felkeltse az egészséges versenyszellemet: melyik városban mozdulnak meg többen, honnan posztolnak több képet, hol lesznek aktívabbak a cégek és a városvezetés a kerékpáros közlekedés elősegítésében? Szeged után Debrecennel zárjuk az idei kampányt, izgatottan várjuk azt is, ott mit találunk majd október-novemberben. 

Addig is Bringázzunk, és lássuk meg!

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb