KözéletSmart Szeged

Az év végén elstartol a menetrendszerű tram-train közlekedés: ezt az sem gátolja meg, hogy Szegeden szükség lesz az elektromos hálózat fejlesztésére

Az év végén elstartol a menetrendszerű közlekedés Szeged és Vásárhely között – jelentette ki Lázár János, a projekt kormánybiztosa a Promenád24-nek. Mindeközben megérkezett már a 6. szerelvény is Szentesre, Vásárhelyen és Szeged vonatkozásában pedig a szerelvények elérték a 30 ezer kilométer hiba nélküli futást is.

Hamarosan végre vasútvillamosra pattanhatunk. Lázár János országgyűlési képviselő ugyanis örömhírt közölt: a tram-train év végére tervezett indulását az sem veszélyezteti, hogy a szakemberek nemrég úgy döntöttek, Szegeden mégis szükség lesz az elektromos hálózat fejlesztésére, hogy az biztosan bírja a várható többletterhelést.

EGYETLEN NAP KÉSÉS SEM LESZ AZÉRT, MERT FEJLESZTENI KELL A SZEGEDI VILLAMOSHÁLÓZATOT

A szegedi villamoshálózattal kapcsolatos hírekről Lázár János kifejtette: a fejlesztés egyetlen nap késlekedést sem okoz a tram-train szerelvények tesztelésében, és így a szolgáltatás – korlátozott szintű, de épp ezért ingyenes – idei elindulásában sem. A projekt kormánybiztosa hozzátette, a szakértők arról tájékoztatták, hogy ez a hálózatbővítés előbb-utóbb mindenképp szükséges lett volna. Most tulajdonképpen a beruházás előbbre ütemezése történik meg a megyeszékhelyen. Ezzel a szegediek még spórolnak is, hiszen így a beruházás nem a város pénzéből valósul meg, hanem a tram-train projekt keretében.

NAPONTA 10 EZER EMBER INGÁZIK SZEGED ÉS VÁSÁRHELY KÖZÖTT

Lázár János azt is mondta: Szeged kapacitásait a szó minden értelmében bővíteni kell, hiszen az a cél, hogy a következő tíz évben a megyeszékhely és környéke egy 250-300 ezer fős agglomerációvá erősödjön. Szeged így veheti vissza vezető szerepét a történelmi Alföldön – nyilatkozta az országgyűlési képviselő, hozzátéve: az utóbbi időszakban Kecskemét és Temesvár is megelőzte a várost. A politikus szerint a központi szerepre való törekvést támogathatja az év végétől menetrendszerűen közlekedő tram-train, valamint a Szeged–Szabadka vasútvonal újraindítása is. Lázár János a tram-trainnel kapcsolatosan emlékeztetett: jelenleg naponta körülbelül 10 ezer ember ingázik Szeged és Hódmezővásárhely között, ami ma oda-vissza összesen közel két órát vesz igénybe. Nyugat-európai kutatások is megállapították, ha naponta egy óránál többet ingázik egy munkavállaló, akkor előbb-utóbb belefárad, és elköltözik abba a városba, ahol a munkahelye van. A tram-train segítségével a munkaerő mobilitása megnő, a munkavállalók közelebb kerülhetnek a képzésekhez.

SZEGEDNEK SZÜKSÉGE VAN AZ INGÁZÓKRA

„Szegednek szüksége van a Vásárhelyről ingázókra, Vásárhelynek pedig az itt dolgozó szegediekre” – mondta a politikus. Hozzátette, persze Hódmezővásárhelynek leginkább arra van szüksége, hogy az itt élők ne költözzenek el, amin segít a tram-train. Időközben egyébként a hatodik szerelvény is megérkezett Spanyolországból Szentesre, ahol a felszoftverezést is elvégzik. Október közepe után pedig nem sokkal a 30 ezer kilométer teljesítését is elérték a szerelvények, hibamentesen, a futópróba tehát zökkenőmentesen zajlik. 50 ezer kilométer után megindulhat a menetrend szerinti forgalom, immár utasokkal a fedélzeten.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb