KözéletSmart Szeged

Turisztikai szempontból is megvitatták a tram-train projektet – látnak benne fantáziát a szakemberek

A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében november 9-én rendezték meg a kamarai Kommunikációs és Reklámklub háromrészes sorozatának záró eseményét, melynek keretében a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő egyedülálló közlekedési struktúra, a tram-train várható gazdasági hatásairól, népességvonzó erejéről tanácskoztak a résztvevő közutas, vasutas, építész és vállalkozó szakemberek – írja a Promenád 24.

Naponta jelenleg körülbelül 10 ezer fő ingázik Szeged és Hódmezővásárhely között, ami összesen oda-vissza közel két órát vesz igénybe. Az ő utazási élményeinek minősége jelentősen fog javulni a közel jövőben – hangsúlyozták a keddi szegedi beszélgetés tagjai.

KEDVEZMÉNYEKKEL KÉSZÜL A VÁSÁRHELYI FÜRDŐ A SZEGEDIEKNEK

Katona Zsolt, a hódmezővásárhelyi Török Sándor Strandfürdő és Gyarmati Dezső Sportuszoda ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, a hódmezővásárhelyi fürdő és annak szolgáltatásai nem csupán a vásárhelyiek, hanem a szegediek számára ugyanúgy nyitottak. “Ahogy azt a nyári időszak is bizonyította, látható volt a szegediek nyitottsága a vásárhelyi fürdő iránt. Úgy gondoljuk, hogy ez a jövőben is működni fog, sőt, a tram-train lehetőségét kihasználva kedvezményekkel is készülünk, amely még inkább vonzóvá teheti a fürdőt a szegediek számára” – emelte ki. Katona Zsolt hozzátette, nemcsak ügyvezetőként, de magánemberként is kiváló lehetőséget nyújt számára a tram-train, amely lehetővé teszi azt a fajta hatékonyságot, mely szerint kényelmesen utazva tudja a munkáját végezni mind az odafelé, mind a hazafelé vezető úton.

LAKOSSÁGVÁNDORLÁS A KÉT VÁROS KÖZÖTT

A beszélgetés során Tóth István Tibor közlekedési szakértő kiemelte, amennyiben megfelelő és stabil közlekedési kapcsolat alakul ki a két város között, arra is van remény, hogy Szeged és Hódmezővásárhely között egyfajta lakosságvándorlás jöjjön létre. Nagy Imre várostervező elmondása szerint már van mobilitás a két város között, a távolsági buszjáratok és az autóforgalom tulajdonképpen most is kiszolgálják az igényeket, már csak az a kérdés, hogy milyen komfortszinten és milyen többletet ad ehhez a tram-train – mondta. A belvárosi megállók közvetlen elérhetősége és a komfortosság egy ilyen plusz – hangsúlyozta. A hivatásforgalom és az iskolai forgalom mellett turisztikai szempontból is izgalmas lehetőségeket rejt a beruházás – emelte ki.

ÉRDEKES PROGRAMOK A TRAM-TRAINEKEN

A záró találkozó alkalmával Nagy József, a Vasúttörténeti Alapítvány titkára, a MÁV főtanácsosa is megfogalmazott néhány turisztikai szempontból jelentős elképzelést. “Miért ne lehetne majdan meghirdetni azt, hogy a nosztalgiavonatokhoz és a szegedi zenevillamoshoz hasonlóan alkalomadtán a tram-train járatain is különböző érdekes programokkal készüljenek?” – tette fel a kérdést Nagy József. Szeri István, a Nemzetközi Közlekedési Konferencia elnöke kiemelte, a fenntartható fejlődés szempontjából is fontos szerepet lát majd el a tram-train. “Úgy gondolom, hogy a tudatos környezetvédelmi gondolkodás jegyében az emberek jobban fogják használni a közösségi közlekedési eszközöket a jövőben” – tette hozzá.

Kapcsolódó cikkek

2 hozzászólás

  1. Visszajelzés: straight from the source
'Fel a tetejéhez' gomb