Pont kerülhet a parkolási káosz ügyére a rakparton? Megérkezett az SZKT és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. válasza
A hét elején a Szegeden láttalak Facebook oldalán megjelent poszt szerint arra hívta fel a figyelmet az egyik csoporttag, hogy akik Szegeden, a Huszár Mátyás rakparton applikáción keresztül vennének jegyet, azok alapdíjként 220 forint helyett 480 forintot fizetnek, vagyis a rendszer a sárga helyett a zöld zónáért fizetendő díjat számolja fel. Az üggyel kapcsolatosan megkerestük a Szegedi Közlekedési Kft-t és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt -t is és megkérdeztük, tudnak-e a fennálló hibáról, illetve hogyan orvosolják a problémát.
A KÉT TÁRSASÁG EGYEZTETETT A FELMERÜLT PROBLÉMÁVAL KAPCSOLATBAN
Válaszlevelében a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. közölte, a Mobilfizetés alkalmazás kizárólag a velük szerződésben álló Szolgáltatók (amely jelen esetben az SZKT) által közölt adatokat tartalmazhatja, ezen adatok valódiságát és naprakészségét nem áll módjukban vizsgálni, de miután levelünkből értesültek a problémáról, felvették a kapcsolatot a Szegedi Közlekedési Kft-vel.
A PANASZT AZ SZKT SAJÁT HATÁSKÖRBEN VIZSGÁLJA
Mint megtudtuk, az SZKT a panaszt saját hatáskörben fogja felülvizsgálni. A felülvizsgálati eljárás eredményeként a panaszolt parkolási díjat visszatérítik a bejelentést tevőnek, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. pedig az SZKT által közölt információk alapján megtette a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben szükséges beállításokat.
HA ROSSZ ZÓNA SZERINT KERÜLT FELSZÁMÍTÁSRA A DÍJ, AZ SZKT KORRIGÁLJA ÉS VISSZATÉRÍTI AZT
“Amennyiben ügyfelünk gépjárműve a rakparton várakozott a sárga zónában, azonban a zöld zóna szerinti díjszabás szerint került felszámításra a parkolás, természetesen a parkolási összeget korrigáljuk, és visszatérítjük” – olvasható Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatójának megkeresésünkre küldött válaszlevelében, amelyben azt is megerősítették, hogy a Huszár Mátyás rakpart a hivatalos parkolási zónatérkép szerinti besorolását tekintve sárga zóna.
AZ ÉSZLELT HIBA NEM ÉRINTI A PARKOLÓAUTOMATÁBÓL, ILLETVE A MOBILTELEFONON SMS-BEN TÖRTÉNŐ JEGYVÁSÁRLÁST
Az SZKT tájékoztatása szerint a parkolóautomatából, illetve a mobiltelefonon SMS-ben történő parkolási jegyvásárlást az észlelt hiba nem érinti, majd hozzátették, a megkeresésünkben leírt esethez hasonló panaszt korábban nem kaptak. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. közlése szerint pedig a Mobilfizetés alkalmazás a kérdéses időpontban üzemszerűen működött, hiba vagy probléma nem állt fent.
AZ ILYEN HIBÁK EGYEDI ESETEK, ÉVENTE NÉHÁNY ILYEN FORDUL CSAK ELŐ
“Technikai hibából adódóan előfordulhat, hogy a sárga parkolási zónába tartozó mobiltelefonos parkolási applikáció segítségével történő virtuális jegyvásárlás tévesen a zöld parkolási zónára érvényes díjtétellel történik, mint ahogy már olyannal is találkoztunk, hogy a zöld zónában álló ügyfélnél sárga zóna szerinti parkolási díjfizetés indult el. Ezek azonban egyedi esetek, és évente néhány ilyenről van tudomásunk” – árulta el az SZKT igazgatója.
2 hozzászólás