KözéletMaximalista Régió

Lázár János: a tram-train Magyarország “legszexibb” beruházása

A november 29-én induló tram-train Magyarország leginnovatívabb, legizgalmasabb és legszexibb beruházása, amely teljesen újszerű a magyar közlekedés patinás történetében. Egy olyan fejlesztés, amivel az életminőség terén Vásárhely egy másik osztályba ugrik, miközben az egész egyetlen fillérjükbe nem került a helyi adófizetőknek” – nyilatkozta Lázár János kormánybiztos a Rádió 7 Közös Nevezőjének pénteki adásában, melyet a Promenad24 szemlézett. Mint kifejtette, a vasútvillamos minden itt élő ember körérzetét javítja, boldogulását segíti majd.

LÁZÁR JÁNOS SZERINT MOST EGÉSZ KÖZÉP-KELET EURÓPA VÁSÁRHELYRE IRIGYKEDIK

Lázár János a Rádió 7 Közös Nevező című műsorában elmondta: tizenöt év munkájának gyümölcse érik be azzal, hogy november 29-én hajnali 3:31-től immár utasok szállításával folytatódhat a tram-train próbaüzeme. Ennek során egyrészt összecsiszolják a vasútvillamost a lakosság igényeivel és a pályák adottságaival, valamint – várhatóan március közepéig – véglegesítik a menetrendet is. Április közepéig mindenki ingyen használhatja a szerelvényeket, amelyek az első időszakban óránként, januártól félóránként, csúcsidőben húszpercenként, majd fokozatosan még sűrűbben közlekednek majd – szemlézte a beszélgetést a Promenad24.

„Óriási dolog, hogy idáig eljutott a város, rengeteg munka, küzdelem és lobbizás van mögötte. A nagyvárosban, például Budapesten élőknek minden könnyen adatik, nekünk viszont mindenért nagyon meg kell küzdenünk. Sokat harcoltunk, sokat dolgoztunk, s meglett az eredménye” – fogalmazott Lázár János, aki szerint

…most Egész Közép-Kelet-Európa Vásárhelyre irigykedik.

AKÁR SZEGED-MAKÓ TRAM-TRAIN VONAL IS ÉPÜLHET A JÖVŐBEN

„Hatalmas eredménynek tartom, hogy sikerült végül Vásárhelyre hoznunk ezt a kísérleti beruházást, amely kimagasló a magyar kötöttpályás közlekedés történetében. Közép-Kelet-Európában sehol sincs ilyen jármű, a lengyeleknek, a románoknak, a cseheknek és a szlovákoknak sincs vasútvillamosuk, legközelebb Németországban, Chemnitzben közlekedik tram-train. A magyar kormány nagyon kíváncsi a megvalósítás és a használat tanulságaira, hogyan érinti a vasútvillamos a vonattal és busszal való közlekedés tendenciáit, illetve milyen társadalompolitikai és szociológiai következményekkel jár két város, jelen esetben Szeged és Vásárhely összekötése, a későbbiekben ennek tükrében dönthet hasonló beruházásokról” – vázolta az országgyűlési képviselő.

Hozzátette, ha a vásárhelyiek megszeretik és szívesen használják majd a tram-traint, elképzelhetőnek tartja a Szeged-Makó, illetve a Makó-Vásárhely vonal kialakítását is.

Visszatérve az indulásra, november 29-én, hétfő hajnalban 03.31-kor indul el az első szerelvény a vásárhelyi nagyállomásról. A helyszínről élő videóban jövünk majd, reméljük, ébren lesztek.

Forrás: Rádió 7 / Promenad24

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb