Helyzetjelentés az Oskola utcából: kész a Tisza-part felőli járda, speciális corten acél anyagokat építenek be
Az Oskola utca útburkolatát és az ivóvízvezeték-cserét követően elkészült a a Tisza-part felőli járda is, jelenleg a belváros felőli oldalon zajlanak a klinkerburkolat építési munkák – számolt be róla Balog Péter, a Délút Kft. vállalkozási mérnöke, aki a Magyar Építőknek adott interjút a beruházás aktuális részleteiről.
- Eszerint az ivóvízvezeték cseréje teljes hosszban elkészült az Oskola utca – Stefánia útszakaszon,
- ugyanígy az Oskola utca új útburkolata teljes hosszban,
- valamint a Tisza-part felőli járda építése is befejeződött.
- A belváros felőli oldalon lévő járdaszakaszon jelenleg is zajlanak a klinkerburkolat építési munkák.
- Itt beépítették a különleges corten acél pincebeszellőzőket, valamint az egyedi faveremrácsokat, illetve elültettek 13 mezei juharfát.
- Elkészült a Belvárosi híd szegedi hídfőjében található csomópont teljes egészében a csatlakozó járdaburkolatokkal, illetve az új jelzőlámpás forgalomirányítással.
- A Híd utcában az útburkolat teljes egészében elkészült, a járdák közül pedig jelenleg a Deák Ferenc utca és Stefánia közötti szakaszon épül a klinkerburkolat, a Deák Ferenc utca és Széchenyi tér közötti szakaszon pedig 2022 elején készül el az átépített járdaszakasz.
- Befejezték a Stefánia – Vörösmarty utca csomópontban található körforgalom útburkolatát, itt 2022 első napjaiban folytatódik a csatlakozó járdaburkolatok és zöldfelületek kialakítása.
EGYEDI GYÁRTÁSÚ SZEGÉLYEK, SZELLŐZŐK ÉS FAVEREMRÁCSOK
„Több helyen egyedi gyártású, speciális corten acél anyagokat építünk be szegélyként, pince akna beszellőzőként és faveremrácsokként” – magyarázta a Magyar Építőknek a vállalkozási mérnök. „A projekt 2022 júniusáig tart. Az Oskola utca útburkolatára külön részhatáridőt határoztak meg, amelyet több nappal hamarabb sikerült teljesítenünk” – mondta, majd hozzátette, különleges kihívást jelent a Délút szakemberei számára a szűk belvárosi keresztmetszet, amely egyúttal nagy közúti forgalommal is párosul.
„Az Oskola utca – Stefánia tengely az ország egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonala, amelynek terelését az elmúlt időszakban komoly munka volt megszervezni” – ismertette Balog Péter a kihívásokat.
FORRALT BOROS UTCAAVATÓ, FELEMÁS MEGOLDÁSOKKAL
November 20-án kapták vissza a szegedi autósok és bringások az Oskola utcát, a friss aszfaltozás mellett azóta egy teljesen új közlekedési rend és jelzőlámparendszer is várja az arra közlekedőket.
A forralt borozós, vidám átadó után következett a hidegzuhany, mint Chovanecz Kata (Fidesz-KDNP) önkormányzati képviselő felhívta rá a figyelmet, az Oskola utca így, ebben a formában veszélyes a gyalogosok számára, mint nyilatkozta,
“…épp a gyalogosokról feledkeztek meg, akik azóta kénytelenek az autósok, biciklisek és elektromos rollerezők között közlekedni, gyakorlatilag életveszélyben.”
A politikus azt kérte az illetékesektől, amíg nincs kész a járda, a két oldalon futó kerékpárút közül az egyiket adják oda a gyalogosoknak. Az ügyben azóta sem történt semmiféle intézkedés, szerencsére baleset sem.
MÉG MINDIG RENGETEG A KÉRDÉS
Az új forgalmi helyzet feladta a leckét a szegedieknek, rengeteg a kérdés és viszonylag kevés a válasz az ügyben. Nagyot ment a Szegeden Láttam Facebook csoportban az a keddi poszt, amely arra keresi a választ, hogy miért van a Belvárosi híd szegedi hídfőjénél két, ugyanolyan hangolású jelzőlámpa egymástól nagyjából 2 méter távolságra:
A fenti posztban feltett kérdésre – és még rengeteg másikra is – a Magyar Kerékpárosklub “bebicikliző” videója adja meg a választ, mielőtt útnak indulsz, érdemes végigpörgetni az alábbi felvételt:
Fotók: Magyar Építők
2 hozzászólás