Innováció a kisáruszállításban: kiírták a pályázatot az elektromos rásegítésű cargo biciklikre
Nincs környezetbarátabb és fenntarthatóbb városi kisáruszállítási forma, mint az elektromos rásegítésű cargo bicikli. Itthon, így Szegeden is most pozitív ösztönzés kezdődik e téren: az Innovációs és Technológiai Minisztérium 400 millió forint keretösszegű pályázatanák első szakasza nyílik meg ma, amely a városi térségekben szállítási tevékenységet, vagy gyakori utazásokat igénylő szolgáltatást végző cégek, gazdasági társaságok, valamint civil szervezetek számára nyújt segítséget elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok beszerzéséhez.
Szakaszosan, a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig lehet pályázni 2022. február 7-től december elejéig az elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok beszerzésére az elektromobilitas.humda.hu oldalon. A magyarországi egyéni vállalkozók egy, a gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek és önkormányzatok maximum öt e-cargot szerezhetnek be utófinanszírozott támogatással.
KIFEJEZETTEN TEHERSZÁLLÍTÁSRA KIALAKÍTOTT KERÉKPÁROKRA LEHET PÁLYÁZNI
Az elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású, kifejezetten teherszállításra kialakított felületű kerékpárok legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye 250 W vagy annál kisebb lehet. Olyan új biciklikre kapható támogatás, amelyeknél a motor kikapcsol, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, vagy ha elérné a 25 km/h sebességet. A hasznos teherbírásnak el kell érnie az 50 kilogrammot, valamint feltétel a nyomatékszenzoros vezérlés is.
A SZÉN-DIOXID-KIBOCSÁJTÁS CSÖKKENTÉSE A CÉL
Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a kormány az ország hosszú távú szén-dioxid-csökkentési céljainak eléréséért a közlekedés minden területén támogatja az elektromos járművek terjedését. Úgy gondolják ugyanis, hogy a zöld átmenetnél nem pluszterheket kell az emberekre rakni, hanem sokkal fontosabb olyan pályázati konstrukciók kialakítása, amelyekbe bevonhatják a lakosságot, és hozzájárulnak a költségek csökkentéséhez is. Az államtitkár kifejtette: bíznak abban, hogy a jövőben egyre több elektromos rásegítésű teherszállító kerékpár közlekedik majd az utakon, mert ezek több területen nyújtanak alternatívát. Így például sokszor egy hagyományos kisteherautót is ki lehet velük váltani, és az elektromos rásegítés miatt a környezet állapotának javításához is hozzájárulnak. Az érdeklődők a pályázat első szakaszában február 11-ig igényelhetik a támogatást, a következő fordulóban erre március 7-11. között lesz lehetőségük – olvasható az ITM közleményében. Még több infó itt.
5 hozzászólás