Megszűnt a kígyózó mozgás a tram-trainen, hamarosan már 100-zal süvíthet a kék-sárga csoda
A kígyózás marad a Nokia 3210-esek jellegzetessége, mint Mucsi László projekttanácsadó a Rádió 7 reggeli műsorában elmondta, javították a problémát, keményebb lengéscsillapítót szereltek és szerelnek be a teljes flottán. Közben a Vasúthatóság is kiadta a típusengedélyt, így a tram-train hamarosan már 100 km/h-val hasíthat Szeged és Hódmezővásárhely között, s a végleges, sűrített menetrend is rövidesen kialakul és elindul.
Egy, az utaskomfortot befolyásoló probléma ütötte fel a fejét a közelmúltban néhány tram-train szerelvénnyel kapcsolatban, az úgynevezett “kígyózó” mozgás. Mint a műsort szemléző Promenad24 írta, a baki okát megtalálta a kivitelező, a problémát pedig már orvosolták is néhány járaton. További újdonság, hogy a Vasúthatóság kiadta a típusengedélyt, így rövidesen nemcsak 100 km/h-val süvíthet a tram-train, de a várva várt sűrített, félóránkénti végleges menetrend is életbe léphet majd.
Mucsi László ma reggel kiemelte, eddig is teljesen biztonságos volt minden járat, ez a “kígyózó” mozgás csupán az utasok komfortérzetét csökkentette. A projekttanácsadó egyúttal hangsúlyozta, fontos tudni, hogy ez a közlekedési eszköz egyedülálló Magyarországon, és mivel kötöttpályás, sokkal bonyolultabb és összetettebb, mint a hagyományos rendszer alapján közlekedő járművek.
KORÁBBAN ÍRTUK: KÉSZ A SZEGEDI TRAM-TRAIN KOCSISZÍN
Befejeződött az új, korszerű szegedi tram-train járműtelep építése. A vasútvillamosok már át is költöztek – írtuk meg pénteken, a kocsiszín azért fontos, mert itt minden javítási és karbantartási munkálatot el tudnak végezni a szerelvényeken, speciális mérőeszközök, berendezések használatával.
Cikkünk a témában:
3 hozzászólás