Közélet

Szegeden is tiltást vezet be a LIDL: rohamosan vásárolják fel az árstopos termékeket a kisboltosok

Rohamosan vásárolják fel az árstopos termékeket a kisboltosok, cukrászdák, vendéglősök a szupermarketekben és a diszkontokban, ezért egyre többször fordul elő, hogy áruhiány alakul ki a boltokban – írja a Portfolio. A beszállítók gyorsan emelik az árakat, így a kisboltosok már olcsóbban tudják megvenni a termékeket (beszerezni az árut) a diszkontokban és a nagy láncoknál. A Lidl lépett: a lakosság folyamatos élelmiszerellátásának biztosítása érdekében nem ad el három árstopos terméket nagykereskedőknek. Könnyen lehet, hogy más cégek is követik majd a példáját.

“A Lidl Magyarország elsődleges célja, hogy kiskereskedelmi vállalatként a fogyasztókat ki tudja szolgálni, ezért hozta meg azt a döntést, hogy mindösszesen három termék (csirkemell, cukor, liszt) kizárólag a lakossági fogyasztók számára érhető el”

– közölte a Portfolio megkeresésére Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. Magyarán, a cég nem ad el cukrot, lisztet és csirkemellet nagykereskedőknek. A lap szerint a következő időszakban nem lenne meglepő, ha a kiskereskedelmi vállalatok sorra jelentenék be a nagykereskedelmi kiszolgálás átmeneti felfüggesztését.

NEM A HÁZTARTÁSOK, HANEM A VENDÉGLŐSÖK, KISBOLTOSOK KEZDTÉK FELVÁSÁROLNI AZ ÁRSTOPOS TERMÉKEKET

Alapvetően nem a háztartások, hanem vendéglősök, kisboltosok, cukrászdák kezdték el felvásárolni az árstopos termékeket. Ezt azért tették, mert a boltok polcain elérhető, tavaly októberi ár olcsóbb, mint amit a beszállítók kínálnak számukra. Erre válaszul sok kiskereskedelmi cég mennyiségi korlátozást vezetett be – csak háztartási mennyiségben szolgáltak ki árstopos termékeket – de ez sem volt elég ahhoz, hogy eltántorítsák a nem lakossági vásárlókat. Kisebb mennyiségben, de többször vásárolnak, mert sokkal olcsóbb számukra bemenni a multikhoz, mint a beszállítóktól megvenni azt. Ez egyben azt is jelzi, hogy az árstopos termékek termelői és beszállítói ára nagyot emelkedett, csak az árbefagyasztás miatt a vásárlók ezt nem tudják.

HA MEGSZŰNT VOLNA AZ ÁRSTOP, 20-30%-KAL EMELKEDETT VOLNA A BEFAGYASZTOTT ÁRÚ TERMÉKEK KISKER-ÁRA

A legtöbb kiskereskedelmi cég korábban úgy gondolkodott, hogy „kibekkeli” az árstop időszakát, és májusban jelentősen megemeli ezeknek a termékeknek az árát (amikor véget ér a befagyasztás). Azzal, hogy az árstopos termékek ára visszaállt volna a piaci árra, már nem érte volna meg a kisboltosoknak és más nagykereskedelmi vásárlóknak, hogy a beszállítók helyett a multikat válasszák. Az árstop azonban maradt, miközben a gyártók és beszállítók újabb emelési kört terveznek vagy már léptek is meg: a termelői árak növekedését érvényesíteni szeretnék, ellenkező esetben veszteségesek lennének.

A Portfolio korábbi becslése szerint ha megszűnt volna az árstop, akkor legalább 20-30%-kal nőtt volna a kiskereskedelmi ár a befagyasztott árú termékek esetében.

Azonban fennmaradt az árstop, és a termelői árak tovább nőnek, így egyre nagyobb a különbség a multik polcain megtalálható (tavaly októberi) ár és a beszállítók által kínált ár között. Ennek hatására a Lidl nem várt tovább: a vállalat már nem szolgálja ki a nagykereskedőket (akik továbbértékesítik a termékeket valamilyen formában), ha cukrot, lisztet vagy csirkemellet szeretnének venni.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb