Folytatódik a bővítés a Szegedi Közlekedési Társaságnál, felújított trolik és buszok érkeztek a flottába
A Szegedi Közlekedési Társaság naponta közel hetvenötezer utazásban vesz részt. Az SZKT közleménye szerint ehhez 43 trolibusznak és 25 villamosnak kell szolgálatot teljesíteni nap, mint nap, és a még színvonalasabb közlekedés miatt folytatják a 4-es villamosvonal felújítását, valamint sikerült beszerezni két csuklós Citaro buszt, illetve két szóló trolibuszt is.
A sajtóközlemény szerint a 2015-ös „nagyprojekt” óta több mint nyolcszázharminc millió forint értékben felújított az SZKT:
- 12 trolibuszt, amiből 9+2 darabot használtan vásárolt a felújítása előtt.
- Közel háromszáz millió forint ráfordítással felújítottak 8 villamost,
- illetve több mint 80 millió forintért 7 autóbuszt vásárolt, és állított forgalomba a közlekedési társaság.
Mint tovább írják, az idei évben 42 millió forintot biztosít az Önkormányzat két használt autóbusz vásárlására és a társaság saját forrásból 9 millió forintot fordított két használt trolibusz beszerzésére.
FOLYTATÓDIK A 4-ES VILLAMOSVONAL FELÚJÍTÁSA
A Szegedi Közlekedési Kft. hozzátette, hogy a vállalat folytatja a 4-es villamosvonal saját beruházással történő felújítását. Mint írják, az idei nyáron a Vám tér és a Szivárvány kitérő között fognak munkálatokat végezni, kb. 400 méteres szakaszon. A pályában:
- kicserélésre kerül több mint ötszáz vasbeton keresztalj fabetétei, tartósabb, műanyag betétre,
- a régi c-rendszerű (34 kg/fm-es) sínek helyére pedig 48 kg/fm-es sínek kerülnek beépítésre.
Ezzel a pályahibák megszüntethetővé válnak, és a sebességkorlátozások feloldhatók lesznek. A szakaszon megújul 14 kapukihajtó pályaszakaszt érintő burkolata is, valamint a Szivárvány utcai átjáró kockaköves burkolata is kicserélésére kerül betonozott burkolatúra.
2025 NYÁR VÉGÉRE VÉGEZNEK VELE
A vállalat hozzátette, hogy a munkálatokat a Szegedi Közlekedési Kft. saját pályafenntartási munkatársai végzik 2022. június 16. és előreláthatólag 2022. augusztus vége között. A 4-es villamos alsóvárosi szakaszán a pályaállapotok további beavatkozásokat indokolnak, így tervek szerint évente saját erőforrásból újítanak meg nyaranta újabb szakaszokat. A teljes Dugonics tér – Kecskés közötti szakasz így előreláthatólag 2025 nyár végére készül el. A 4-es vonal ezen szakaszán villamospótló autóbuszok fognak közlekedni az Anna kút és Kecskés között.
KÉT CSUKLÓSBUSZT IS BESZEREZTEK
A Szegedi Közlekedési Kft. emiatt is 12 dízel autóbuszt üzemeltet, melyeket tartalékként, különjáratként, valamint villamos- és trolipótlás céljából vet be. Az állományban lévő legidősebb pótlóbuszok fenntartása már sok problémát okoz, ezért az SZKT munkatársai 2022 februárjában használt csuklós, alacsonypadlós, klímás, négyajtós buszokat kerestek Németországban. Két volt müncheni csuklós Citaro buszt sikerült beszerezni, melyek 2009-es évjáratúak, és jó állapotban voltak. A két busz beszerzési költsége szállítással együtt mintegy nettó 35 millió Ft volt. A buszok honosítása megtörtént, felszerelésre kerültek az utastájékoztató és kommunikációs eszközök, a fedélzeti jegyautomaták, és a leszállásjelző rendszer átalakításra került. A buszok oldala megkapta a Társaság pótlóbuszos sárga fényezését a jól megkülönböztethető SZKT-s „darázscsíkokkal”.
ÚJABB SZÓLÓ TROLIBUSZOKAT ÁLLÍTANÁNAK FORGALOMBA
Az SZKT mind saját erőből, mind külső forrásból újabb szóló trolibuszok forgalomba állítását tervezi. Az idei évben rendkívül kedvező áron jutott hozzá a Szegedi Közlekedési Társaság két Solaris trolibuszhoz a lengyelországi Tychy városából. A Solaris típus 2019-ben jelent meg a Társaságnál 5 db volt chomutovi jármű formájában, az utasok hamar megszerették. A két ex-Tychy trolibusz szállítással együtt mindösszesen nettó 6,5 millió Ft-ba került. A 2004-5-ös évjáratú alacsonypadlós szóló trolibuszok jó állapotúak, az SZKT állományába illeszkedő hajtásrendszerrel rendelkeznek, így fenntartásuk hosszú távon biztosított. Ezen trolibuszokat saját műhelyében fogja klímaberendezéssel ellátni a Társaság a piros flottaszínnel együtt. Előreláthatólag az év végén fognak forgalomba állni, idősebb szóló trolibuszokat fognak kiváltani.
2 hozzászólás