Közélet

Áll a bál a Szeged-Szabadka vasútvonal fejlesztése miatt: a szentmihályiak és a kecskéstelepiek a zajtól és a megnövekedett forgalomtól tartanak

Elégedetlenek Szentmihály és Kecskéstelep lakói a Szeged-Szabadka közötti vasútvonal újjáépítésének módja miatt, olvasható a Telex cikkében. Mint írták, a helyiek aggodalmát az keltette fel, hogy a Szerbia felé tartó sínek túl közel húzódnak a kertvárosi utcák mellett, így az ott lakók a majd megnövekedő vasúti forgalom miatt nagyobb zajra számíthatnak, ráadásul  korábbinál sokkal több vonat fut majd a két város között, nagyobb sebességgel is mennek, mint régen, továbbá éjjel is járnak majd.

A SZENTMIHÁLYIAK HIÁBA A LAKOSSÁGI FÓRUM, FONTOS KÉRDÉSEIKRE NEM KAPTAK VÁLASZT

A cikk felidézte, hogy míg Röszkén már januárban tartottak lakossági fórumot az illetékesek a vasúti fejlesztéssel kapcsolatban, addig a szentmihályiak külön kérésére erre csak akkor került sor, amikor már javában folyt az építkezés. A fórumot március közepén az üggyel már hónapok óta foglalkozó Mihálik Edvin, Szeged önkormányzatának Zöld Város Program tanácsnoka szervezte le, amelyen részt vett a MÁV és a kivitelező, a V-Híd Zrt. képviselője. Ám Tar Tibor, a Szeretem Szentmihályt Egyesület elnöke szerint a résztvevők elégedetlenül távoztak, mert fontos kérdéseikre – például a zajvédelemről és a biztonsági berendezésekről – nem kaptak világos választ.

A KECSKÉSTELEPI CZIBULA UTCAI KERESZTEZŐDÉSNÉL NEM TERVEZIK ZAJVÉDŐ FAL ÉPÍTÉSÉT

A fórumot követően kiderült, hogy a szintén a vasútfejlesztésben érintett Kecskéstelepen nem terveznek zajvédő falat építeni a Czibula utcai kereszteződéshez. Ezért és a tervezett fénysorompók/félsorompók ügyében Mihálik Edvin levelet írt május elején a MÁV-nak, de arra egy hónap alatt nem kapott választ.

A SZENTMIHÁLYON ÉLŐK NAGY ZAJJAL JÁRÓ FORGALOMTÓL TARTANAK

Szentmihályon a helyiek elmondták, régen a Szeged és Szabadka közötti vasúti közlekedés nem volt zavaró, mert az utóbbi évtizedekben naponta csak néhány, alacsony sebességű vasúti kocsi közlekedett – végül csak napi két vonatpár járt –, és éjszaka nem mentek. Most azonban attól tartanak, hogy sokkal zajosabb lesz a forgalom, ami jócskán zavarná a kertvárosi rész megszokott nyugalmát és csendjét.

SZENTMIHÁLYON A MÁV CSAK FÉNYSOROMPÓKAT TERVEZ, A CSALÁDOK EMIATT FÉLTIK A GYEREKEK BIZTONSÁGÁT

Tar Tibor elmondta, úgy tudják, Szentmihályon belül három utcában keresztezi a vasút a közutakat, és a MÁV csak fénysorompókat tervez oda. Az Egyesület levélben kérte a MÁV-ot, hogy telepítsen félsorompót is, ám ezt elutasították, mivel nem kötelező. A környéken fiatal családok is élnek, ők a gyerekeiket féltik. A félsorompó mellett aláírások gyűjtésébe kezdett a Szeretem Szentmihályt Egyesület, már több százan írták alá a petíciót.

A HELYIEK ATTÓL IS TARTANAK, HOGY A BUDAPEST – BELGRÁD VASÚTVONAL ÉPÍTÉSE ALATT AZ ORSZÁG TELJES TEHERFORGALMA SZENTMIHÁLYON HALAD ÁT

Attól is tartanak, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal építése alatt a két ország teljes teherforgalma Szentmihályon – és persze Szeged más részein is – áthalad a MÁV tervei szerint. A tehervonatok éjszaka járnak majd, azért, hogy a vasútvonal villamosítását és más munkálatait napközben folytatni tudja kivitelező cég. Az első évben még biztosan dízelmozdonyok húzzák majd a tehervagonokat – ezek már idén augusztusban megindulhatnak. Korábban csak 40-60 km/óra volt a személyvonatok sebessége, ami az újaknál 80-100-120 km/óra is lehet. Zajvédő falak azonban még nincsenek, és augusztusig biztosan nem lesznek készen, írta a Telex.

Forrás: telex.hu

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb