Smart Szeged

Megkötötték a szerződést, jöhetnek a cseh önjáró trolik Szegedre

A szegedi szerződéskötéssel lezárult a Zöld Busz Program első pályázati eljárása, amelynek keretében összesen 123 elektromos autóbusz és további négy akkumulátoros trolibusz forgalomba állítása valósul meg, várhatóan még az év végéig. Az utoljára maradt trolitenderen némi meglepetésre a SOR Libchavy került ki győztesen a versengésből, mostanra pedig hivatalossá vált, hogy cseh trolibuszokat kap a Szeged -olvasható a Magyar Busz honlapján.

400 EZER EURÓVAL KEDVEZŐBB ÁRON KAPTUK EL A TROLIKAT

Mint ismert, a kormányzati kezdeményezés első fordulójában Szeged 4 darab SOR TNS 12 önjáró trolibusz beszerzésére nyert vissza nem térítendő támogatást, összesen 18,4 milliárd forint értékben. A Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) részére a cseh SOR Libchavy első körben négy, az opciós mennyiség lehívása esetén pedig további két darab, kisegítő akkumulátoros hajtással szerelt szóló SOR TNS 12 trolibuszt szállíthat majd. A csehek az megrendelt alapmennyiséget és a járművekkel átadandó tartalék alkatrészeket nettó 1 833 180 euró, azaz átszámítva közel nettó 683 millió forint értékben ajánlották meg az eljárásban, több mint 400 ezer euróval kedvezőbb áron mint a tender másik indulója, a Solaris.

JÚNIUS 7-ÉN KÖTÖTTÉK MEG A MEGÁLLAPODÁST

A portál azt is írja, hogy a trolibuszok leszállításáról szóló megállapodást június 7-én kötötte meg az SZKT és a SOR. A két opciós trolibuszt a szerződéskötéstől számított 48 hónapon belül lehet lehívni, akár két részletben is, 2022. december 31-ig azonos feltételek mellett, ezt követően a gyártó az ajánlatában megadott egységár indexálására jogosult. A szerződéses ár magában foglalja bizonyos tartalék alkatrészek költségeit is, nevezetesen egy darab hajtásrendszer-vezérlő szabályzóét, két darab első és egy hátsó szélvédőét, 1-1 garnitúra első és hátsó fali műanyag elemét, egy utastéri ajtóét, egy oldalablak- és üveggarnitúráét, egy külső lámpakészletét, minden típusból egy utasülését, valamint egy készlet vontatási akkumulátor-felügyeleti egységét (BMS).

NAPONTA AKÁR 50 KILOMÉTERES TÁVOT IS MEG TUDNAK TENNI AKKUMULÁTOROS ÖNJÁRÓ ÜZEMMÓDBAN

Az új trolibuszok átadására, illetve az SZKT által előírt 1000 kilométeres, utasok nélküli próbafutás teljesítésére az adásvételi szerződés hatályba lépését követő maximum 15 hónapon belül kell a gyártónak sort kerítenie. A járművekre a csehek 48 hónapos teljes körű, a vázszerkezetre pedig 240 hónapos jótállást vállalnak. Hazánk első SOR trolijai a prágai gyártóbázissal is rendelkező francia Cegelec cég In-Motion-Charging (IGBT) elektronikájával érkeznek, és naponta akár 50 kilométert is képesek lesznek megtenni akkumulátoros önjáró üzemmódban. 

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb