Egyelőre nem kapnak zajvédő falat a szentmihályiak és a kecskéstelepiek
Elégedetlenek Szentmihály és Kecskéstelep lakói a Szeged-Szabadka közötti vasútvonal újjáépítésének módja miatt – írtuk meg még június elején, miszerint a helyiek aggodalmát az keltette fel, hogy a Szerbia felé tartó sínek túl közel húzódnak a kertvárosi utcák mellett, így az ott lakók a majd megnövekedő vasúti forgalom miatt nagyobb zajra számíthatnak. A Népszava kedden ezzel kapcsolatban azt írja, hogy a MÁV a teljes vonalra akusztikai felülvizsgálati tervet készít, és az határozza majd meg, hogy hova telepítenek zajvédő falat.
Mint a cikkből kiderült, Kecskéstelepnél eddig naponta legfeljebb hat szerelvény ment el, az is csak nappal. A helyiek szerint mostanában naponta 30 vonat hasít itt el, és nem csak nappal, sőt, tehervonatok is járnak majd arra. Mint a lap kiemelte, a kertek végétől pár lépésnyire nagy beruházás zajlik: olyan, Szerbiáig is elérő vasúti pályaszakaszokat újítanak fel, amelyeket kerülőútként használnak majd a vonatok akkor, amikor a Budapest-Belgrád szakaszon korszerűsítés miatt vágányzár lesz. A helyiek szerint ráadásul nem csak több vonat jár majd erre, hanem – épp a felújítások miatt – gyorsabbak, így zajosabbak is lesznek.
FELÜLVIZSGÁLJA A MÁV, AZUTÁN DÖNTENEK
A Népszava továbbá azt írja, hogy mindez erősen aggasztja a Kecskéstelep és a szintén a Szegedhez tartozó Szentmihály lakosait, főként a pályák közelében élőket: attól félnek, hogy odalesz az eddig csendes városrészek nyugalma. Mihálik Edvin egyébként kért már zajvédő falat a társaságtól, ám ennek még eddig semmi eredménye nem lett. A MÁV kommunikációs igazgatósága a lap kérdésére is csak annyit közölt: a teljes vonalra akusztikai felülvizsgálati terv készül, és az határozza majd meg, hogy hová telepítenek zajvédő falat. A vasúttársaság azt is állította, hogy az érintett szakaszokon a zajterhelés csökkenni fog a villamosításnak és az új pályának köszönhetően.
2 hozzászólás