A DIGI megtévesztette ügyfeleit, 190 millió forintos bírságot kapott
Az ügyfelek megtévesztése miatt 190 millió forintos bírságot szabott ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató (DIGI) Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal – tájékoztatta a GVH csütörtökön az MTI-t.
A CÉG ELHALLGATTA A FOGYASZTÓK ELŐL A GIGABITES INTERNETSZOLGÁLTATÁSÁNAK SEBESSÉG SZEMPONTJÁBÓL LÉNYEGES JELLEMZŐIT
A közlemény szerint a cég elhallgatta a fogyasztók elől a gigabites internet-szolgáltatásának egyes, sebesség szempontjából lényeges jellemzőit. A vizsgálat megállapította: a cég nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy az ígért sebesség eléréséhez a saját eszközeiknek is meg kell felelnie bizonyos technikai követelményeknek, például külön wifi routert kell beszerezniük, mert a cég által a szolgáltatással együtt biztosított eszköz erre nem alkalmas.
A DIGI EGYÜTTMŰKÖDÉSÉNEK KÖSZÖNHETŐEN 60%-OS BÍRSÁGCSÖKKENTÉST KAPTAK
A versenyhivatal a bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a cég új vezetése – a tisztességtelen reklámgyakorlat óta tulajdonost váltott a társaság – elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és vállalati programjának fejlesztését vállalta a további jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez. A vállalkozás együttműködési lépései összesen 60 százalékos bírságcsökkentést eredményeztek – írták a közleményben.
A VODAFONE IS KAPOTT EGY NAGYOBB BÍRSÁGOT A NAPOKBAN
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait. A cég elismerte a jogsértést és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket, ezzel 60 millió forintra mérsékelte a rá kirótt bírságot.
Forrás: MTI
Egy hozzászólás