Közélet

A jövő héttől 35 évre magánkézbe kerül a magyar autópályák 80 százaléka

A Magyar Közút szeptember elsejétől átadja 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz 35 évre szóló üzemeltetését annak az öt társaságnak, amely a kormány által korábban kiírt koncessziós eljárás eredményeképpen szerezte meg a megbízást – olvasható a Magyar Közút szerkesztőségünknek küldött közleményében.

Mint kiderült, jövő hét csütörtöktől már magáncégek látják el a magyarországi autópálya-szakaszok nyolcvan százalékának üzemeltetését. Ezek:

  • az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely az M1-es és M7-es autópálya M0 és az országhatár közötti szakaszait, az M15, az M25, az M3, az M4, az M30, az M35, az M44, az M70, az M85 és az M86 teljes területét, valamint az M8-as autópálya Kisapostag és Apostag közötti szakaszát fogja üzemeltetni,
  • az AKA Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt. az M5-ös autópályát a 17-es km szelvénytől,
  • az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. az M6-os autópálya Dunaújváros és Tolna közötti szakaszát,
  • az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. az M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakaszát, valamint az M8-as autópálya Dunaújváros és Kisapostag közötti szakaszát,
  • a MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. az M6-os autópálya Tolna és Mohács közötti szakaszát, az M60-as autópálya Mohács és Pécs közötti szakaszát,
  • a Magyar Közút Nonprofit Zrt. pedig az M1-M7 bevezető szakaszát az M0-s határáig, az M0, az M2, az M9, az M19, az M31, az M43, az M51, az M76 és az M80 teljes területét, az M5 bevezető szakaszát, az M6 Budapest és Érd közötti szakaszát, az M60-as Pécs melletti 1 kilométeres szakaszát, és a kaposvári elkerülő autóutat.

Emellett a Magyar Közút továbbra is üzemeltet majd 291 kilométernyi gyorsforgalmi utat és a jövőben is ellátja 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékút fenntartási feladatait.

A TELEPÜLÉSEKEN BELÜLI UTAK TÖBBSÉGÉT AZ ÖNKORMÁNYZAT KEZELI

A településeken belüli utak többségét, összesen több mint 140 ezer kilométernyi utat továbbra is a helyi önkormányzatok kezelik. Budapesten belül a fő- és tömegközlekedési útvonalak a fővárosi önkormányzathoz (a Budapest Közút Zrt. a fővárosi önkormányzat cége), a többi út pedig a kerületi önkormányzatokhoz tartozik ezt követően is.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb