KikapcsVideo365

“Ami a fonákja, hogy azon a Dóm téren szervezték meg a Bringás reggelit, ahol négy hónapja nem lehet biciklizni”, a Magyar Kerékpárosklub Szeged vezetőjével beszélgettünk

Szeptember 22-én, csütörtökön az Európai Mobilitási Hét és “Autómentes Nap” rendezvényei keretében reggelivel fogadták mindazokat a Dóm téren, akik az autójukat a garázsban hagyva kétkerékre pattanva közlekedtek a városban. A programok itt még korántsem értek véget, délelőtt 10 óra és délután kettő között megtelt élettel a Dugonics tér, ahol a rendezvény zárónapját gyermekkoncertek, különböző kézműves és érzékenyítő foglalkozások, kerékpárverseny, KRESZ oktatás és az SZKT jóvoltából egy trolibusz bemutató is színesítette. A kezdeményezésről Mihálik Edvin, önkormányzati képviselővel, zöld város programért felelős tanácsnokkal beszélgettünk, valamint megkeresésünkre elmondta véleményét a szegedi biciklis közlekedésről Dr. Csüllög Imre, a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Területi Szervezetének vezetője is.

Dr. Csüllög Imre, a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Területi Szervezetének vezetője kérdésünkre elmondta, a Bringás reggeli egy kiváló szemléletformáló eszköz, amelyre már évek óta sort kerítenek városunkban a Magyar Kerékpárosklub gondozásában, a Bringázz a munkába! kampány keretében, melynek szervezésében az utóbbi alkalmak során már az önkormányzat is részt vett. Csütörtökön pedig, azaz ma reggel az Autómentes nap keretében kerülhetett az eseményre sor a Szegedi Városkép és Piac Kft. szervezésében.

A PROGRAM CÉLJA, HOGY MINÉL TÖBB SZEGEDI VÁLASSZON AZ AUTÓ HELYETT MÁS KÖZLEKEDÉSI FORMÁT

Mihálik Edvin, önkormányzati képviselő, zöld város programért felelős tanácsnok kérdésünkre elmondta, a program célja, hogy minél több szegedit ösztönözzenek a közlekedés alternatív módjaira, mint a biciklizés, vagy a közösségi közlekedés eszközei. “A kerékpárosok számára sok fejlesztés volt az elmúlt években, új kerékpárutak épültek a városban, például a Liget mellett, a Székely soron, de sok új kerékpártámaszt, javítóállomást is kihelyeztünk Szeged különböző pontjain” – árulta el a képviselő.

CSÜLLÖG IMRE SZERINT A DÓM TÉRI RENDEZVÉNY KAPCSÁN FURA HELYZET ÁLLT ELŐ

A kerékpáros közlekedés fejlesztése ellenére azonban van még mit csiszolni a szegedi biciklis közlekedésben, amire pont a Bringás reggeli kapcsán világított rá a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Területi Szervezetének vezetője. “Ami a fonákja a dolognak, hogy azon a Dóm téren szervezték meg a Bringás reggelit, amivel megköszönik a szegedieknek, hogy kerékpárral járnak, ahol immár négy hónapja kérik, hogy ne biciklizzenek az emberek – mondta el Csüllög Imre, majd hozzátette, a Dóm tér egy nagyon fontos része a kerékpáros közlekedésnek, hiszen a déli városrész, egyetem, iskolák, intézmények ezen keresztül közelíthetőek meg a legegyszerűbben az északi lakóterületek, illetve Újszeged felől.

A DÓM TÉR NYÁRI LEZÁRÁSA SOK KÉTKERÉKEN KÖZLEKEDŐ SZEGEDI ÉLETÉT MEGNEHEZÍTETTE

Véleménye szerint jelentős probléma, hogy az emberek a leginkább bringás hónapokban nem tudnak itt közlekedni, mert a Dóm tér le van zárva a különböző rendezvények, fesztiválok miatt, így akár a kisgyermekkel biciklizők is kénytelenek nemcsak nagyobb kerülőt tenni, hanem intenzív gépjárműforgalom közepette kerékpározni, vagy kényszerűségből a bringások az Árkádok alatt mennek át, ami azért nem szerencsés, mert keskeny és nem jól belátható. Ahogy Csüllög Imre beszámolt róla, a Dóm tér lezárásakor volt olyan is, hogy a közvilágítást is lekapcsolták, így még az sem volt látható a biciklizők számára, hogy le van zárva a tér.

A KERÉKPÁROSKLUB SZERETETT VOLNA KÖZÖSEN MEGOLDÁST TALÁLNI A PROBLÉMÁRA AZ ÖNKORMÁNYZATTAL, AZONBAN EZ NEM SIKERÜLT

A vezető elmondta, május 18-án írtak egy levelet az önkormányzati szerveknek, melyben kezdeményezték, hogy kezdjenek el közösen gondolkodni arról, miként lehetne megoldani, hogy a városi fesztiválok és a kerékpáros közlekedés békében megférjen egymás mellett, azonban ezzel kapcsolatban egyetlen megkeresettől sem kaptak választ. “Így nem sikerült megoldást találnunk abban, hogy esetleg kerülőutakat jelöljenek ki, vagy esetleg olyan szervezési megoldásokat alkalmazzanak a fesztiválok területén, ami lehetővé teszi a kerékpáros áthajtást is” – tudtuk meg a klub vezetőjétől.

Fotó: SZVP (FB)

CSÜLLÖG IMRE SZERINT A DUGONICS TÉRI PROGRAMOK EGY RÉSZE NEM SZOLGÁLJA A KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE VALÓ NEVELÉSÉT A GYEREKEKNEK

Csüllög Imre arról is szólt, hogy az Autómentes nap alkalmából tartott programok egy része a Dugonics téren, mint a gyermekkoncertek, kézműves és különböző érzékenyítő foglalkozások, ugyan mind nagyon értékesek és hasznosak, de azt nem látja, hogyan befolyásolják ezek a kilátogató óvodások és iskolások szemléletformálását a közlekedésben.

Ezen kívül azért jó néhány program szolgált a Dugonics téren arra, hogy közelebb hozzák a biztonságos kerékpáros közlekedést a gyerekek számára. A Csongrád- Csanád Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága KRESZ TOTO-val, „részegszemüveg” szimulátorral és kerékpáros ügyességi pályával készült a gyerekeknek, volt bicikliverseny és a Szegedi Közlekedési Társaság Kft. járműbemutatót tartott egy T-873 pályaszámú SOLARIS Trollino 12AC típusú, alacsonypadlós, klímás, 75 fő kapacitású trolibusszal.

SZEGED ELÖL JÁR A KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS TERÉN MÁS NAGYVÁROSOKHOZ KÉPEST

“Szegednek jó számai vannak más nagy városokhoz képest, itt sokkal többen használják a közösségi közlekedést, sokkal többen kerékpároznak. Jó lehetőségeink vannak, hiszen Szeged egy jó szerkezetű, lapos területen fekvő város. Az elmúlt húsz esztendőben látványosan javult a kerékpárral közlekedők aránya a városban, de azért azt érezzük mi is, hogy az elmúlt években drasztikusan megnőtt az autósok száma is. Ezzel is foglalkoznia kell egy modern város vezetésének” – mondta el Mihálik Edvin.

Nézd meg videónkat az Autómentes nap csütörtöki programjairól, a Dóm téri Bringás reggelitől kezdve a Dugonics téri kavalkádig.

Operatőr: Magyar Andor

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: รับทำ SEO
'Fel a tetejéhez' gomb