Mindenmás

GKI: a magyarok borúlátóbbak, mint a Covid-pánik idején

A GKI Gazdaságkutató felmérése szerint a fogyasztók jelenleg pesszimistábbak, mint 2020 tavaszán, a Covid-járvány okozta pánik idején voltak. Az üzleti bizalmi index kis mértékben emelkedett, azaz több a ború-, mint derűlátó cég.

TÖBB A BORÚ-, MINT A DERŰLÁTÓ CÉG

A GKI Gazdaságkutató – EU támogatásával – végzett felmérése szerint a fogyasztók jelenleg pesszimistábbak, mint 2020 tavaszán, a Covid-járvány okozta pánik idején voltak – idézte a kutatást a 24.hu. Az üzleti bizalmi index már második hónapja van a negatív tartományban, azaz több a ború-, mint derűlátó cég. Szeptemberben az üzleti szférában, az építőipar kivételével, ahol az előző hónaphoz képest jelentősen esett a bizalmi index, minden ágazat kisebb-nagyobb mértékben optimistább lett, de egyik sem lett derűlátóbb, mint júliusban.

A legoptimistább ágazat az ipar, a legkevésbé az az építőipar és a kereskedelem.

Szeptemberben folytatódott az üzleti szféra foglalkoztatási hajlandóságának romlása, de összességében még mindig minimálisan több a létszám bővítését, mint a csökkentését tervező cég. Tovább erősödött a lakosság munkanélküliségtől való félelme.

A CÉGEK 60%-A TERVEZ ÁREMELÉST

Az áremelési törekvés nagyon erős, bár szeptemberben a kereskedelemben és az építőiparban érezhetően gyengült. Így is e cégek mintegy 60%-a tervez áremelést. A fogyasztók inflációs várakozása viszont tovább erősödött. A magyar gazdaság jövőbeli helyzetét az elmúlt hónapokban a vállalatok és az emberek egyaránt egyre drámaibbnak látták, szeptemberben a
fogyasztók körében ez tovább erősödött, az üzleti szférában azonban az ipar kivételével jelentős javulás történt, bár az aggodalom továbbra is nagyon erős.

LEGUTÓBB 10 ÉVE VOLT PESSZIMISTÁBB A MAGYAR

Mint GKI írta, legutóbb mintegy tíz éve, a Széll Kálmán terv idején volt pesszimistább a lakosság. Szeptemberben a lakosság saját pénzügyi helyzetét az előző havinál rosszabbnak érezte, véleménye lényegesen pesszimistább a koronavírus válság kezdetekor kialakult pánik idején tapasztaltnál. A felmérések kezdete óta az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességüket idén februárban érezték a legkedvezőbbnek, azóta minden hónapban, egyenletes ütemben gyengül ez a remény. A fogyasztók a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási feltételeit jelentősen, míg a következő egy évre vonatkozókat kissé romlónak érzékelték az augusztusihoz képest. Akkor fordított volt a helyzet, a következő időszak vásárlási lehetőségének a megítélése romlott nagyon jelentősen.

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: แทงหวย24
'Fel a tetejéhez' gomb