Közélet

Nyolcszoros villanyszámlát kapott a MÁV, nagy változásokat lengetett be Vitézy Dávid

Az energiaárak drasztikus megugrása nemcsak nehéz helyzetbe hozza a vasútvállalatokat, de megváltoztatja a korábbi költségviszonyokat is, így érdemes lehet átalakítani a járművek működtetésének rendjét, írta szombaton Facebook posztjában Vitézy Dávid, közlekedési államtitkár. Hozzátette, a MÁV-START 2021 szeptemberében 36 forintot fizetett 1 kilowattóra villamos energiáért, idén szeptemberben már a nyolcszorosát, 288 forintot.

AMÍG OLCSÓBB VOLT AZ ENERGIA, NEM ÉRTE MEG NAPON BELÜL CSATOLGATNI A SZERELVÉNYEKET, EZ VÁLTOZOTT MEG DRÁMAIAN AZ ENERGIAÁR-ROBBANÁSSAL

Mint írta, az energiaárak drasztikus emelkedése miatt október 3-a óta a MÁV-Start hétköznap, a reggeli és délutáni csúcs között kisebb motorvonatokat üzemeltet, ott, ahol az ilyenkor jelentkező utasmennyiség ezt megengedi. A szét- és összecsatolásoknak van vágány- és időigényük, munkaerőigényük, ez adott esetben költségekkel is járhat, ezeket figyelembe véve lehet és érdemes bevezetni az ilyen intézkedéseket. Amíg olcsóbb volt az energia, nem érte meg napon belül csatolgatni a szerelvényeket, olcsóbb volt inkább a nagyobb szerelvényeket járatni kihasználatlanul. Ez változott meg drámaian az energiaár-robbanással, magyarázta Vitézy Dávid.

“MÁR DOLGOZUNK A DECEMBER 11-TŐL ÉRVÉNYES ÚJABB MÓDOSÍTÁSOKON”

Az államtitkár elmondása alapján október 3-tól menetrendváltásig, azaz idén december 10-ig a számítások szerint 122 millió forint megtakarítást hoznak ezek a változások. “A MÁV-Start, a TIM és a VPE alapjain létrejövő új országos közlekedésszervező szakembereivel már dolgozunk a december 11-től érvényes hasonló, újabb módosításokon, hogy költséget tudjunk megtakarítani a szolgáltatási színvonal esése nélkül” – közölte a posztban.

A RÉGI VILLANYMOZDONYOKAT KORSZERŰ, ENERGIAHATÉKONY MOZDONYOKRA CSERÉLIK

Hozzátette, az áramdrágulás miatt megérné az öreg Szili (V43) villanymozdonyokat korszerűre, energiahatékonyra cserélni. Ezért döntött úgy a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) javaslatára a kormány, hogy a MÁV-Start korábban megkötött keretszerződése alapján lehívnak 50 Siemens Vectron mozdonyt.

A poszt alapján a változások egyelőre nem érintik a szegedi járatokat, a közlekedési államtitkár példaként a Budapest elővárosában közlekedő vonatokat hozta fel.

Forrás: Vitézy Dávid Facebook oldala

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb