Közélet

A Mol fokozatosan újraindítja a százhalombattai finomítót, a vállalat szerint az ellátási helyzet egyértelműen kritikus

A Mol megkezdte a termelési szint növelését a Dunai Finomítóban –közölte az olajtársaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján. A közlemény szerint befejezték a karbantartási munkákat, ezután indították újra az MHCK-HDS üzemet, és ennek eredményeként a Mol megkezdte a kőolajfeldolgozás szintjének fokozatos növelését, de a maximális kapacitás elérése várhatóan néhány hetet vesz igénybe.

A társaság közleményében kitért arra, hogy ezzel a piac teljes ellátása nem lehetséges az import volumenek szintjének növelése nélkül a jelenlegi környezetben. Az Index megkereste a Molt, az üzemanyag-ellátásra vonatkozó kérdéseiket Bacsa György, a vállalat ügyvezető igazgatója válaszolta meg. Mint mondta, soha nem volt még annyi leürülés a Molnál, mint az elmúlt napokban: a teljes hálózatukban jelentkezett részleges termékhiány, és a töltőállomásaik negyedében volt teljes leürülés.

KÖZEL KÉTSZERES A NAPI FORGALOM, AZ ELLÁTÁSI HELYZET KRITIKUS

Az ügyvezető igazgató mindezek mellett kiemelte, hogy a napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszerese, a dízelnél pedig közel a másfélszerese. “Az ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás. A Mol minden tőle telhetőt megtesz: a tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat, a szakembereink pedig a korábban meghibásodott üzem karbantartási munkáinak befejezése után azon dolgoznak, hogy a teljes Dunai Finomító fokozatosan újrainduljon. A termelésből hiányzó árut importból pótolja a Mol – novemberben minden negyedik liter gázolaj Szlovákiából jött –, de vállalatunk elérte a logisztikai kapacitásának határát: ennél több árut egyszerűen fizikailag nem tudunk behozni” – fogalmazott az Indexnek Bacsa György.

2-3 HÓNAP KELL AHHOZ, HOGY VISSZAÉPÍTSÉK A HIÁNYZÓ IMPORTOT

Bacsa György azt is hozzátette, hogy a jelenlegi üzemanyaghiányra és logisztikai problémákra kizárólag az import korábbi mennyisége hozhatja el a megoldást, hangsúlyozta: „Nem lehet elégszer rámutatni egy fontos tényadatra! Az elmúlt években a magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett, és ez az ellátás szinte teljesen eltűnt.” Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy még egy ideális piaci környezetben is 2-3 hónapra lenne szükség ahhoz, hogy visszaépítsék a hiányzó importot és a hozzá kapcsolódó logisztikát, de a jelenlegi kilátások szerint inkább csökkenő termékbehozatallal kell számolniuk.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb