Smart Szeged

A MÁV kiadta a tram-train megvalósíthatósági tanulmányát: hosszabb a menetidő, mint tervezték és a járatok is ritkábban közlekednek

- Hirdetés -6800dd71efbe0f8cb4cc162f

Pert nyert az Átlátszó, így megkapták a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train megvalósíthatósági tanulmányát (MT), és nemrégiben megkapták az iratot is. Abban az áll, hogy a rövidebb utazási időt terveztek, ám a járat valójában 8 perccel lassabb, mint gondolták.

Az állami vasúttársaság nemrégiben elküldte az Átlátszónak a kiperelt 344 oldalas dokumentumot. Mint írják, 2015-ben, az építkezés kezdete előtt frissítették. A főbb pontjai:

- Hirdetés -67ece352efbe0f8cb4c12423
  • napi 7-8 ezer utazással számoltak, ami annyi, mintha soha többé senki sem ülne buszra,
  • a menetidőt 32 percesre tervezték a két városközpont között,
  • a menetidő-megtakarítás a hasznosság és az uniós támogatás alapja,
  • 20 percenkénti járatokkal számoltak.

A portál szerint ezzel szemben:

  • a menetidő valójában 40 perc lett,
  • 30 percenként indulnak a tram-trainek.

A megvalósíthatósági tanulmány az utazóközönségre alapozza a megtérülést, vagy éppen az uniós források lehívásának lehetőségét. Az Átlátszó számításai szerint szeptemberben hétfőtől csütörtökig 17×80 járat, péntektől vasárnapig 13×88 járat, azaz egy hónap alatt 2504 járat volt. 160 ezer utasnál ez járatonként 63,9 fő. A napi utasszám hétköznap így 5112 utazást jelent. Ez 70 százaléka a tervezettnek. 

- Hirdetés -68076635efbe0f8cb4ceb13a

32 HELYETT 40 PERC A MENETIDŐ

A villamosvasút menetidejét is meghatározták a tanulmányban – írja a portál. A két végállomás között 42 perces, Szeged és Hódmezővásárhely belvárosa között pedig 32 perces menetidőt terveztek. Az MT-ben úgy szerepel, hogy a járatok csúcsidőszakban 20 percenként, azon túl 30 percenként, késő este 60 percenként fogják egymást követni, hétköznap reggel pedig 10 perces követés lesz. A tényleges menetrend mást hozott, a Hódmezővásárhely, Kossuth tér – Szeged, Anna kút közötti távolságot ideális esetben 40 perc alatt teszi meg.

179-RŐl 40-RE CSÖKKENT A BUSZOK SZÁMA

A portál szerint a tram-train fő konkurense az autók mellett a busz. A tanulmányban utóbbiak jelentős leépítésével számoltak. Nyolc változatot készítettek arra, hogy a párhuzamosságokat megszüntessék. Az „A” változat lényege, hogy „a Hódmezővásárhely – Szeged viszonylatában közlekedő gyorsjáratokat töröltük, így a buszok száma a Hódmezővásárhely — Szeged autóbusz állomás szakaszon két irányban összesen 43 menettel csökkent”. A „B” verzióban „a Hódmezővásárhely – Szeged viszonylatában közlekedő lassú járatokat (a többi 5005-as viszonylatot) is töröltük, így a buszok száma a Hódmezővásárhely — Szeged autóbusz-állomás szakaszon két irányban összesen 70 menettel csökkent”. A legtöbb busz elhagyását az „E” változat hozta volna, de a tervezők a „H” változattal számoltak. Eszerint a korábbi napi 179-ről 40-re csökkenne a buszok száma.

A teljes cikket itt tudod elolvasni.

- Hirdetés -6800ddcaefbe0f8cb4cc1679
- Hirdetés -67ece37defbe0f8cb4c12447- Hirdetés -6800de98efbe0f8cb4cc16f7- Hirdetés -6800dee1efbe0f8cb4cc1727- Hirdetés -6800df77efbe0f8cb4cc178e- Hirdetés -6800dfb7efbe0f8cb4cc17c4- Hirdetés -6800e27fefbe0f8cb4cc1989- Hirdetés -6800faacefbe0f8cb4cc286b- Hirdetés -68076651efbe0f8cb4ceb14f

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb