Közélet

Megadta magát egy mozdony a vasúti átjáróban, nem lehet átjutni Hattyasra

A Szeged-Röszke vasútvonal pont egy hete határozatlan időre felfüggesztett felújítási munkálatai miatt egyébként is emberes kihívás átjutni Klebelsberg-telepről Alsóvárosra (meg ugye, Kecskésről Móravárosra), de az i-re a pontot egy kedd esti MÁV-produkció tette fel: pont az átjáróban adta meg magát egy mozdony. A környéken lakó Szeged365 olvasók már tudják, de azért leírjuk: irány a földút, mármint, ha bírja a kocsi futóműve…

“A hattyasi vasúti átjárón nem lehet átjutni, egy megdöglött mozdony miatt tehervonat vesztegel a síneken. Kecskés felé a földúton lehet kerülni, a kecskési átjáró működik” – írta fél 9 körül a Hattyasiak-Gyálarétiek-Kecskésiek csoportba egy Krisztina nevű felhasználó, a kommentelők közül pedig volt, aki megjegyezte,

hogy még jó, hogy mentőautó nem akar átjutni a síneken.

2021. OKTÓBERÉBEN INDULT A SZEGED-RÖSZKE VASÚTVONAL FELÚJÍTÁSA, AZÓTA MEGY A HATTYASIAK, KECSKÉSIEK, GYÁLARÉTIEK ESZELŐS SZÍVATÁSA

Áldatlan a helyzet Szegeden a Kecskés – és a Klebelsberg – telepi vasúti átjáróknál, a Szeged365 olvasói és a környéken lakó kollégáink napi szinten kapnak sikítófrászt a gyakran 10-15 perces várakozástól. Az ok a Szeged–Röszke vasútvonal 2021. októbere óta tartó felújítása miatti megnövekedett tehervonat-forgalom, ugyanis a munkálatok megkezdésével annak jelentős részét átterelték a rendező pályaudvarra.

IDÉN ŐSZRE ÍGÉRTÉK, HOGY ENYHÜL A TEHERFORGALOM, ERRE PONT EGY HETE FELFÜGGESZTETTÉK A MUNKÁLATOKAT

A MÁV érdeklődésünkre legutóbb azt ígérte, hogy a beruházás befejezésétől, tervezetten 2023. október végétől, a vasúti pálya 0-24 órában képes lesz a forgalom lebonyolítására, emiatt előbb az éjszakai tehervonatok mennyisége fog csökkeni, majd 2025 év végétől a vasúti tranzit áruforgalom is visszaterelődik a Szabadka – Kelebia – Kiskunhalas – Budapest vonalra, ez várhatóan tovább csökkentheti a Szeged-Röszke között áthaladó tehervonatok számát.

A baki ott van, hogy – mint korábban megírtuk – június 30-tól határozatlan időre felfüggesztette a V-Híd a Szeged–Röszke vasútvonal felújítási munkálatait. Mészáros Lőrinc cége kivitelező fővállalkozóként vett részt a felújításban, sajtóinformációk szerint most minden alvállalkozójuknak levelet küldtek, amelyben azt írják: 

„a kivitelezés során felmerült műszaki és technikai problémák” miatt kell abbahagyni a munkát.

Arról, hogy a munkálatok mikor fognak folytatódni, egyelőre semmiféle hír nincs, egy valami azonban borítékolható: az egy hete megejtett felfüggesztés miatt szinte biztos, hogy csúszni fog a projekt, ezzel pedig annak az ideje is kitolódik, hogy normális időben tudjanak a városba jutni a gyálarétiek, kecskésiek és Klebelsberg-telepiek.

Megoldásként marad a Hattyas és Kecskés közötti, a sínek mellett futó földút, mármint, ha valaki szeretne az egyik városrészből a másikba jutni, miközben megy a lerobbanós-vontatós-tolatós-traktorozós MÁV-horror. Meg persze akkor, ha az autója bírja az off-road körülményeket.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb