Sad news: nem indul el a vasúti közlekedés október 23-án Szeged és Szabadka között
Futótűzként terjedt el a Szabad Magyar Szó információja, mely szerint megvan, mikor indulnak a vonatok Szeged és Szabadka között. Nos, most a Szabad Európa azt írja, hogy nem adja át Szijjártó Péter október 23-án a Szeged–Röszke vasutat, mert Mészáros Lőrinc cége nem készült el határidőre. A portál több, egymástól független forrásból származó információi szerint a V-HÍD anyacégének vasúti biztosítóberendezésével volt a gond.
“Következő nemzeti ünnepünkön, október 23-án megindul a személyforgalom az új Szeged–Szabadka vasútvonalon, és határozott célunk az, hogy Európa egyik legforgalmasabb határátkelőhelye, Röszke és Horgos között egyúttal Európa legmodernebb és legkulturáltabb közúti átkelőhelye is legyen. Az ehhez szükséges nagy beruházások még előttünk állnak” – írta még augusztus 20-án saját közösségi oldalán Szijjártó Péter külügyminiszter, amikor szerb kormánydelegáció vendégeskedett a Karmelita kolostorban.
LEKORÁBBAN NOVEMBERBEN ADHATJÁK ÁT A VONALAT
A Szabad Európa több, egymástól független forrásból úgy értesült: az ünnepélyes átadóra nem kerül sor a nemzeti ünnepen, a vasútvonal ugyanis, amely a V-HÍD-csoporthoz tartozó R-Kord Kft. kivitelezésében épül, nem készül el időre. Az R-Kord a cseh AZD Praha vasúti biztosítóberendezését szerelné be, de ez információink szerint egyelőre nem kapta meg az engedélyt a próbaüzemre. Egy forrásuk szerint így várhatóan legkorábban november közepén adhatják át a vonalat a személyforgalomnak.
A SZERBEK MÁR RÉG KÉSZEK
A portál szerint a vasútvonal azonban még egy működő biztosítóberendezéssel is messze lenne attól az állapottól, amit késznek lehet nevezni: a zajvédő falak építése csak szeptember legvégén kezdődött meg, és egyelőre nincs kihúzva a teljes szakaszon a felsővezeték sem. Így még ha november közepén meg is indulhat a személyforgalom, könnyen lehet, hogy kezdetben egy dízelmozdonnyal kell majd vontatni a vagonokat, aztán a határon ezt lecserélni egy szerb villanymozdonyra. A határ szerb oldalán ugyanis már régóta teljesen kész a Szabadkáig tartó vasútvonal felújítása.