Három perc alatt beteltek a helyek a decemberi Mars téri használtcikk-börzére, kifakadtak az emberek, aztán a Szegedi Városkép és Piac is
“Mindjárt az elején álljon itt egy tény: a rendelkezésre álló 160 db asztalunkra kevesebb mint 3 perc alatt 120 érvényes regisztráció érkezett” – írta csütörtöki közleményében a Szegedi Városkép és Piac a közösségi oldalán arra reagálva, hogy össztűz zúdult rájuk a regisztrációval kapcsolatban. Sokan nem tudtak regisztrálni a meghirdetett eseményre, mert percek alatt elfogyott a hely és azt hitték, hogy a rendszer omlott össze, és hogy “nem tiszta a dolog”.
Ezzel szemben a vállalat ma közleményt adott ki, melyben így írnak: “a kritika és a negatív vélemény a munkánk során számos alkalommal megtalál bennünket, ezeket meghallgatjuk, és amennyiben építő jellegű, akkor köszönettel elfogadjuk, megfontoljuk. Munkatársaink védelmében viszont a vádaskodást és az alaptalan gyanúsítgatást már nem tudjuk tolerálni, hiszen a legjobb tudásuk szerint azon dolgoznak, hogy a piac, a vásár, vagy adott rendezvény a lehető legmagasabb színvonalon kerüljön lebonyolításra.”
MÁSODPERCENKÉNT ÉRKEZTEK AZ ADATLAPOK
Azt is kiemelték a közleményben, hogy ugyanez a szándék vezérelte őket a III. Mars téri használtcikk-börze előtt is. “Az előző 2 alkalommal számos kritikát kaptunk az e-mailen történő jelentkezéssel kapcsolatban, ami egyébként számunkra is nehézkessé tette a szervezési folyamatot, hiszen 400-500 e-mailből kellett kinyernünk az adatokat. Ráadásul az e-mailek mintegy fele hiányosan érkezett: nem tartalmazta a jelentkezéshez szükséges kötelező adatokat, így újabb munkaórákat kellett arra fordítani, hogy telefonon vagy e-mail-ben egyeztessünk a jelentkezőkkel. Ezért ez alkalommal az e-mail helyett egy egyszerű regisztrációs lapot fejlesztettünk ki, mely megkönnyíti az adatok feldolgozását, hiszen minden automatizált. A rendszert profi szakemberek készítették, működését pedig napokig tesztelték. Készültünk arra is, hogy rövid idő alatt, egyszerre sokan szeretnének regisztrálni. Az oldal 100%-osan működött, erről szerver logok tanúskodnak. A regisztrációs felület élesítése után viszont szinte másodpercenként érkeztek a helyesen kitöltött adatlapok. Mégis sokan kérdezik: miért nem sikerült a regisztráció? Ennek a legfőbb oka az, hogy hiányosan került kitöltésre a felület.”
VÁDASKODÁS LETT A VÉGE
“Sajnos, mint már fentebb is írtuk, ez az e-mailben történő jelentkezéskor is sűrűn előfordult, itt azonban a felület ezt már nem tette lehetővé: ha pedig a megkezdett regisztrációt pontosítani, netán újrakezdeni kellett, ez már valószínűleg azt jelentette, hogy közben az asztalok elfogytak. A rendszerünk tehát jól működött; kaptunk sikeres, telefonos regisztrációról szóló képernyőfotót 8:01-kor. Az asztalok száma ( ahogy eddig is ) továbbra is rendkívül korlátozott: decemberben 160 szabad asztalt tudtunk rendszerbe állítani, hiszen a piac napi működtetése a fő üzemeltetői feladatunk, tehát a Nagycsarnok állandó bérlőit elsőbbség illeti meg, az ő asztalaikra nem tarthatnak igényt az alkalmi használtcikk-árusok. A dühösen kommentelő-üzenő-telefonáló hozzászólóktól azt kérjük, fontolják meg a fentieket, hogy ne kerüljön sor a jövőben alaptalan vádaskodásra, hiszen pont azért kezdeményeztük ezt a – sok pluszmunkával, szervezéssel járó – használtcikk-börzét, hogy lehetőséget biztosítsunk a helybeli, környékbeli lakosoknak az otthon felgyűlt használt holmijuk eladására. Kétségbe vonni ezt a szándékunkat nem vall higgadt gondolkodásra, ezért kérjük, hogy a regisztrációjuk sikertelensége miatti csalódottságukat ne a munkájukat becsületesen és lelkiismeretesen végző munkatársaink rosszindulatú minősítése útján érvényesítsék” – áll a közleményben.