Smart Szeged

Februárban érkezik Szeged első SOR TNS trolibusza (frissítve)

Jelen állás szerint 2024 első negyedévében végre megérkezik Szeged még tavaly júniusban megrendelt 4 darabos SOR TNS 12 flottája – tudta meg a Szegedi Közlekedési Kft. illetékes főmérnökségétől a Magyarbusz. A lap információi szerint a Zöld Busz Program keretében beszerzésre kerülő járműveket a gyártónak novemberéig kellett volna átadnia az SZKT részére, de ezt a határidőt a hajtásrendszert szállító Cegelec alkatrészellátási problémái miatt nem sikerült tartani. Mint kiderült, tévesek voltak a lap információi, hiszen a szállítási határidő 2024. első negyedévében telik le.

A lap szerint a flotta első példánya várhatóan 2024 februárjában érkezik meg, a fennmaradó három kocsi pedig az azt követő hetekben fut be a városba.

NEM TUDJÁK ELLÁTNI KIEGYENSÚLYOZOTTAN A MEGRENDELÉSEKET

Mivel a Cegelec továbbra sem tudja kiegyensúlyozottan ellátni a SOR teljesítés alatt álló megrendeléseit, ezért a cseh busz- és troligyártó több megbízás esetében a szállítási határidők betartása és a késések minimalizálása érdekében felajánlotta egy másik hajtáselektronika beépítésének lehetőséget. A pozsonyi kocsikba a Škoda Group BlueDrive hajtásrendszere kerül, az eperjesi és a szegedi példányok esetében pedig a cseh Rail Electronics elektronikájára esett a választás. A szegedi TNS-ek mellett késnek Zlín, jihlava és Prága SOR trolibuszai is, a jihlavai rendeltetésűek több mint egy évet, a prágaiak csuklósok pedig már lassan 8 hónapot.

RENDELKEZNEK MAJD ÖNJÁRÓ KÉPESSÉGGEL

A lap megjegyzi, hogy az elektronika beszállítójának lecserélésére természetesen a pályázatban vállalt feltételeknek megfelelően kerül sor, tehát a járművek a megváltozott műszaki jellemzők mellett is rendelkeznek majd önjáró képességgel; legalább 12 kilométert lesznek képesek önállóan, a felsővezetékes szakaszt elhagyva biztonsággal megtenni, napi futásteljesítményük pedig akkumulátoros üzemmódban elérheti az 50 kilométert is.

690 MILLIÓ FORINTBA FÁJ A TOVÁBBI KÉT JÁRMŰ

A szerződést, melynek terhére az SZKT még további két járművet hívhat le, a csehek nettó 1 833 180 euró, azaz átszámítva közel nettó 690 millió forint fejében teljesítik. Ennek az összegnek a megrendelő 80 napos késés után legfeljebb 20%-át számolhatja fel kötbérként, ha a késedelem nem számít vis majornak. Prága szerint például a késés kapcsán nem lehet vis majorról beszélni, ezért már korábban bejelentette, hogy be fogja tartani a szállítási megállapodásban foglaltakat és érvényesíteni fogja kötbérigényét, vagyis az átszámítva nettó 3,2 milliárd forintos vételár 5%-át fogja felszámolni kötbér jogcímén.

FRISSÍTVE: NEM KÉSNEK A TROLIBUSZOK

Cikkünk megjelenését követően a Szegedi Közlekedési Társaság arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy a Magyarbusz információi tévesek voltak. Mint írták, “a Szegedi Közlekedési Kft. és a SOR Libchavy s.r.o. között létrejött adásvételi szerződés alapján a szállítási határidő a szerződés hatályba lépéstől számított 15 hónap, ami 2024. első negyedévében telik le.” Mindezek alapján: a cikkben leírtakkal szemben nem 2023 novemberére kell a SOR-nak leszállítania a 4 darab trolibuszt, valamint a SOR nincs késésben a teljesítéssel.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb