30 év 30 kép, a táncművészet múlékony pillanata – fotókiállítás nyílt a Szegedi Kortárs Balett elmúlt három évtizedéről
Fotókiállítás nyílt 30 év 30 kép címmel a Szegedi Kortárs Balett elmúlt három évtizedéről kedden a szegedi Kisszínházban. Echéry-Pataki András igazgató szerint a Magyar Művészeti Akadémia szegedi regionális munkacsoportjának támogatásával létrehozott tárlat a jubileumi évad záróeseménye. Mint kiderült, Juronics Tamás művészeti vezetővel harminc éve irányítják együtt a társulatot.
A kiállítást, melyen Dusha Béla, Frank Ivett, Futár Ernő, Révész Róbert és Tarnavölgyi Zoltán képei szerepelnek, az évad végéig, a következő néhány hétben tekintheti meg a színházi előadásokra érkező közönség, majd még ősszel is látható lesz.
A FOTÓMŰVÉSZEK AZ EGYÜTTES KIEMELTEN FONTOS PARTNEREI
Juronics Tamás hangsúlyozta, a fotóművészek az együttes kiemelten fontos partnerei, hiszen ők rögzítik a táncművészet múlékony pillanatát. A képek összművészeti produkció eredményei: létrehozásukban a fotográfus mellett nélkülözhetetlen a táncosok tudása, tehetsége, erőfeszítése, a koreográfusok, díszlet- és jelmeztervezők munkája. Meghatározó a fénytervezők szerepe is, hiszen nem egy kép különlegességét a mozdulatokon túl pont a fényhatások adják. A harminc képből álló válogatás szükségszerűen aránytalan, a társulat a három évtized alatt több mint száz önálló produkciót hozott létre – mondta a táncművész, koreográfus.
CARMINA BURANA ÉS TÁRSAI
A képeken felidézett előadások között vannak hosszú ideje nagy sikerrel játszott művek, mint a 23 éve töretlen sikerrel futó Carmina Burana és régen nem látott produkciók, mint az 1996-os Homo Ludens. Ez utóbbi egy 1998-as előadását megörökítő fotón fiatal táncosként és már a társulat vezetőiként egymás mellett látható Echéry-Pataki András és Juronics Tamás. A művészeti vezető úgy fogalmazott, a kiállítást látva jó érzés visszatekinteni az elmúlt 30 évre, de sokkal izgalmasabbnak tartja a jövőt. Az együttes emelkedő pályán van, eddigi legsikeresebb turnéit zárta. A közelmúltban nagyon erős előadások születettek, mint a Lear vagy a Fekete hattyú, és ebben közrejátszik az évek során szerzett tapasztalat is
A TÖRTÉNETMESÉLÉS AZ EGYIK FŐ SZEMPONT
Tarnavölgyi Zoltán, a társulat korábbi táncosa, aki már egy évtizede örökíti meg az együttes produkcióit, elmondta, képeit a történetmesélés szándékával készíti. A teljes próbahetet végigköveti, filmszerűen igyekszik megörökíteni a jeleneteket, több szögből is rögzítve azokat, és ügyel arra, hogy valamennyi táncos szerepét bemutassa a fotográfiákon.
Forrás: MTI