Mindenmás

Nyomul előre a BYD: négyszer annyi autót adtak el, mint tavaly, a szegedi gyárral tehetik tartóssá a sikert

A BYD 2025-ben négyszeresére növelte eladásait az európai országokban. A szegedi gyárból hamarosan kigördülő autók és a velük járó szerviztámogatás pedig tartóssá teheti a kínai autógyártó sikerét.

A BYD a 2022-es párizsi autókiállításon mutatkozott be Európában, ám ezt nem nevezhetjük repülőrajtnak. Modelljei nem tudtak lépést tartani a kontinens legjobb villanyautó-piacain, Norvégiában és Hollandiában a Tesla vagy a BMW jobban ismert típusaival. Aztán 2024-ben úgy döntöttek, hogy a kisebb, olcsóbb, konnektorból tölthető és akkumulátoros modellek felé fordulnak – írja a HVG. Ez pedig be is jött nekik.

NÉGYSZER ANNYI ELADOTT AUTÓ

2025-ben négyszer annyi autót adtak el eddig, mint az elmúlt év azonos időszakában. A siker egyik titka, hogy számos vezetőt igazoltak legnagyobb helyi versenytársaiktól. Maria Grazia Davino például korábban a Stellantis brit főnöke volt. A BYD-nál gyorsan újraformálta a németországi értékesítési hálózatot. Éppen azért vadászták le, hogy helyismeretével erősítse a BYD helyi vezetőségét.

ÉV VÉGÉN INDULHAT A GYÁRTÁS SZEGEDEN

A BYD erősen nyomul előre Európában. A vállalat fejlesztési részlegénél 120 ezer mérnök dolgozott 2024-ben. A BYD szegedi gyárában pedig az év végén indulhat a Seal U gyártása, emellett meg akarják honosítani saját beszállítóláncukat is Európában, és a disztribúciót is saját kézben tartják.

A magyarországi gyártóbázison készült autók mellé így szerviztámogatást is nyújthatnak. Az üzem a görögországi tengeri kikötőből induló szállítási kapcsolattal az egyik mintaprojektje lehet a pekingi kormány új selyemút-programjának. A szegedi projekt igazolni látszik Li szavait, aki azt mondta a Bloombergnek, hogy ha egyszer elhatároznak valamit, akkor minden erejükkel támogatják a megvalósítását.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb