Elképesztő számok a KSH statisztikáiban: megdöbbentő, mennyi balesetet okoznak az elektromos rollerek
Ugyan csak bő másfél éve szerepelnek a KSH baleseti statisztikáiban az elektromos rollerek, az általuk okozott balesetek száma rohamosan növekvő tendenciát mutat.
A G7 által összegyűjtött adatok szerint az elmúlt hónapokban az elektromos rollerek olykor megelőzték a motorkerékpárosokat, illetve a teherszállító járműveket is a baleseti listán, azaz csupán a kerékpárosok és az autósok okoznak biztosan több balesetet.
GLOBÁLISAN NŐ A ROLLERES BALESETEK SZÁMA
A rolleres balesetek számának növekedése nemzetközi trend; ez természetesen az itthoni kórházi statisztikákon is meglátszik: a Bethesda Gyermekkórházban idén március és szeptember között 202 gyermeket kellett ellátni elektromos rollerrel összefüggő baleset miatt – részletezi a G7.
NEM TUDNI, HÁNY NEM REGISZTRÁLT ESET TÖRTÉNHETETT
Az idei nyáron, a júliusi csúcs idején kerékpárral 167, motorral 104, elektromos rollerrel pedig 97 személyi sérüléses balesetet regisztráltak. Segédmotorral csupán 61 eset történt. A lap mindemellett arra is kitért, hogy az autókhoz képest a rollereknél és a kerékpároknál könnyen elképzelhető az, hogy nem minden eset kerül be a statisztikákba, ugyanis előfordulhat, hogy egy-egy sérülést nem jelentenek az érintettek.
AZ ÚJ SZABÁLYOKRA 2026-IG VÁRNI KELL
A Szeged365.hu korábbi írásában rámutatott, hogy mindaddig, amíg nincs jogszabály a rollerek használatára, a hatóságok sem tudnak megfelelően fellépni ellene; hiszen – ahogy Majoros Gabriella fogalmazott – “ameddig nincs jogszabály, a roller ugyanolyan gyermekjáték mint a gördeszka és a görkorcsolya“. Szerencsére 2026-ban az eddigi KRESZ-t kiegészítik olyan szabályokkal, amelyek az elektromos rollerekre is vonatkoznak majd. Kérdés azonban, addig hány balesettel nő a KSH baleseti statisztikája.



