Mindenmás

Tájékoztató Algyőn: Csepreghy Nándor elmondta, hogyan válik négysávossá a 47-es és épül az új Tisza-híd

Az ország déli és délkeleti régióiban még rengeteg gazdasági lehetőség rejlik, de ezek kiaknázásához elengedhetetlen a megfelelő infrastruktúra – mondta Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön Algyőn. A figyelem középpontjában a 47-es számú főút Szegedtől Debrecenig tartó négysávosítása és az algyői Tisza-híd bővítése áll – írta meg az MTI.

Az államtitkár kiemelte: hosszú évtizedeken át nem volt megfelelő az infrastruktúra, ami megnehezítette a vidéki életet és az ingázást. Általános tapasztalat, hogy ha valakinek naponta több, mint egy órát kell utaznia, előbb-utóbb a nagyvárosokba vagy akár külföldre költözik. A négysávosítás éppen azt a célt szolgálja, hogy a helyiek kevesebb időt töltsenek ingázással, és könnyebben érjék el munkájukat, szolgáltatásokat és üzleti lehetőségeiket.

A beruházás részeként az algyői régi híd mellé új Tisza-hidat építenek, amelyen kerékpárút is lesz. A tervezés 2026 második negyedévében fejeződik be, az építkezés pedig várhatóan 2027-ben kezdődhet. A projekt már rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel, így a kivitelezés gördülékenyen haladhat.

Pántya József, az ÉKM út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára elmondta: a 220 kilométeres 47-es főút a leghosszabb kétszámjegyű főút Magyarországon, amely Csongrád-Csanád, Békés és Hajdú-Bihar vármegyéket érinti. Jelenleg 50 kilométeren már négysávos a forgalom, és további 85 kilométeren folyamatban van a bővítés.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb