Mindenmás

Felülvizsgálják és újrafestik a kerékpárutat a szegedi halálos biciklisbaleset helyszínén

Fának csapódott és meghalt két hete egy biciklis Szeged-Szőregen. A baleset egy üres pizzázó parkolójában történt, ahol kitér az út jobbra, viszont ez nem látszott rendesen. Nagy Sándor alpolgármester az Azonnalinak azt mondta: újrafestik a szakaszt és felülvizsgálják a kerékpárutat.

„A szóbeszéd szerint egy húszas éveiben járó fiatal élete ért véget a pizzázó előtti parkolós szakaszon. A fa tövében virágok és mécsesek emlékeztetnek a tragédiára. Ami még pluszban szörnyű a balesetben, hogy tudni lehetett, hogy be fog következni, csak azt nem, hogy mikor és kivel” – írja a Szegedbicaj nevű oldal a múlt előtti héten, vasárnap hajnalban Szőregen megtörtént halálos közlekedési balesetről. Erről részletek itt:

ÚJRAFESTIK A BICIKLIUTAT A BALESET HELYSZÍNÉN

Az Azonnali a tragikus eset után megkereste a szegedi önkormányzatot, és rákérdeztek, hogy tervezik-e felülvizsgálni a szőregi bicikliutak állapotát, illetve összességében mennyire tartják azokat kielégítőnek. „Ez egy elég régi kerékpárút, nyilván megfelelő terv és engedély alapján készült és a megfelelő forgalomba helyezési eljárás is lezajlott rá. Amit rövid távon tudunk csinálni, hogy a pizzázó előtti részen a festést újrafestetjük a kollégákkal. Mivel volt rá kritika, hogy célszerű lenne nem a parkoló autók mögött, hanem az épület oldalán vezetni a kerékpárutat, ezért csináltatunk rá egy tervet, hogy ez a változtatás jó lenne-e, szükséges-e” – közölte a megkeresésre Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.

RÉGI, DE MŰKÖDŐKÉPES KONSTRUKCIÓ

Nagy Sándor hozzátette, hogy amennyiben az az eredmény születik, hogy igen, a terv elkészülte után az engedélyezésekkel együtt szerinte a megvalósítás már jövőre csúszik. Azt is elmondta, hogy ennek kapcsán a tervező meg fogja vizsgálni azt is, hogy megfelelő-e a megvilágítás. Elmondása alapján „picit elöregedtek” a szőregi kerékpárutak. Az alpolgármester szerint az úthálózat egy régi, de működőképes konstrukció. Hozzátette, hogy annak idején az önkormányzat vizsgálta, hogy a kerékpárutat a közút szélesítésével oldják meg, ám a Magyar Közút ehhez nem járult hozzá és az ő kérésük volt az, hogy ezt külön vezessék, ám szerinte kevés a keresztező forgalom, így ezt nem érzi annyira problémásnak. 

KEVÉSBÉ JÓL KARBANTARTOTT A SZAKASZ

“Bár nem tudjuk kijelenteni biztosan, hogy a megelőzhető lett volna-e a tragédia, mert nem tudjuk, pontosan mi történt, de Szeged környékén sok olyan kerékpárút van, amely már építésekor és azóta sem felel meg az előírásoknak, illetve karbantartási hiányosságokkal küzd” – mondta a lap kérdésére Csüllög Imre, a Magyar Kerékpárosklub szegedi területi szervezetének vezetője. Szerinte a baleset helyszíne is ilyen kevéssé jól karbantartott szakasz. “Ezen a szakaszon egy parkolót kerül ki a bicikliút, amelyet festéssel jeleznek csak, ez a festés elég erősen lekopott. Ha valaki nem tudja, merre vezet a nyomvonal, akkor nyílegyenesen egy telefonpóznának fut, amit ha kikerül, könnyedén a padkának hajthat” – erősítette meg a baleset rekonstrukcióját Csüllög Imre.

EGY SZERPENTINT ÉPÍTETTEK AZ ALFÖLDÖN

Arra a kérdésre, hogy hogyan lehetne jobbá tenni a szőregi kerékpárutakat, Csüllög Imre felidézi: az egész útvonalat egyben érdemes nézni, amit a helyiek által gondozott parkosított sávon vezetik át. „Nagyon sok a növény ezeken a területeken és a póznákat is kikerülgeti a bicikliút. Tulajdonképpen egy szerpentint építettek az Alföldön. Ezt egészében kellene felülvizsgálni” – emeli ki. Szerinte meg kellene vizsgálni, hogyan lehetne a közvilágítás alatt irányhelyesen átépíteni, tehát úgy, hogy a kerékpárosok mindig a menetirány szerinti jobb oldalon tudjanak közlekedni.

AHOL BALESETI HELYSZÍN VAN, OTT BE FOGNAK AVATKOZNI

Nagy Sándor a szerpentines utak kritikájára azt reagálta, hogy annak idején egy egyeztetett, jóváhagyott terv alapján épült a kerékpárút. „Azóta eltelt sok év és ma már nem azok a tervezési elvárások, amik tizenévvel ezelőtt, az egy természetes folyamat, de a városban minden kerékpárutat nem tudunk átépíteni hirtelen a legfrissebb tervezési szabványok szerint, nyilván a szőregire is igaz ez. Elég hosszú ideje működik, eddig nem volt probléma, ez volt az első baleset. Ahol baleseti helyszín van, ott be fogunk avatkozni” – mondta Szeged alpolgármestere.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb