KözéletSmart Szeged

Lázár János: a tram-train még nincs kész, “genyó” észrevételek is jöhetnek!

“Még nem vagyunk kész, a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik” – nyilatkozta Lázár János, a tram-train projekt kormánybiztosa a Rádió 7 Közös Nevező című, kedd délelőtti műsorában. Mint kifejtette, a következő hetekben zajló utasforgalmi próbaüzem során az a cél, hogy kiszűrjék a műszaki hibákat, a legfontosabb ugyanis az, hogy a vasútvillamos biztonságos legyen.

MÁV: CSAKIS RÓKUSIG KÖZLEKEDIK A TRAM-TRAIN

A tram-train járatok Hódmezővásárhely vasútállomás és Rókus vasútállomás között közlekednek a (tegnap délutáni) járműmeghibásodás miatt és a menetrend betartása érdekében – írta ma délelőtt a MÁV-Start, majd hozzátették, Rókus és Szeged vasútállomások között a Szegedi Közlekedési Társaság saját járművel pótolja a tram-train járatokat, Rókuson pedig egy villamos várja a tovább utazókat.

LÁZÁR JÁNOS: A TRAM-TRAIN MÉG NINCS KÉSZ, EGYELŐRE A PRÓBAÜZEM ZAJLIK

A projekt kormánybiztosát ma délelőtt az utasforgalmi próba első két napjáról kérdezték a Rádió 7-ben, melyet a Promenad24 szemlézett. “A tram-train még nincs kész, egyelőre a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik, melynek célja, hogy feltárják a műszaki hibákat, s kialakítsák a végleges menetrendet” – magyarázta Lázár János.

„Tegnap többször utaztam a vasútvillamossal, s örömmel tapasztaltam, tele voltak a szerelvények, a vásárhelyiek és a szegediek akarják használni a tram-traint. Ugyanakkor fontos látni, hogy még nem vagyunk kész, a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik, melynek során számítunk az utasok tapasztalataira, észrevételeire. Az elsődleges szempontunk, hogy biztonságos legyen a jármű” – szögezte le Lázár János, megköszönve a kivitelező Stadler, az üzemeltető MÁV és a Szegedi Közlekedési Társaság együttműködését.

„Fel voltunk rá készülve, hogy lehetnek olyan műszaki problémák, melyek csak az utasforgalmi tesztüzemben derülnek ki, ezeket próbájuk most javítani, orvosolni. Folyamatos a Stadler és a MÁV együttműködése ezen a téren. Erről szól az utasfogalmi próbaüzem, a beüzemelés folyamata” – fejtette ki a kormánybiztos.

LÁZÁR JÁNOS SZERINT NEM BIZTOS, HOGY SZEGEDEN “MINDEN UTCASARKON” MEG KELL ÁLLNIA A TRAM-TRAINNEK

Lázár János arról is beszélt, hogy hétfői utazásai során az volt a személyes benyomása, hogy érdemes mérlegelni, hogy Szegeden mindenütt, „minden utcasarkon” meg kell-e állnia a tram-trainnek. A cél ugyanis, hogy a két belváros közötti menetidő 35 perc körül legyen.

A politikus azt is elárulta, hogy a végleges használatbavételi engedélyt december 31-éig szeretnék megszerezni a hatóságoktól, majd januártól véglegesítik a menetrendet. A tervek szerint március közepétől kell majd a szerelvényeknek a végleges menetrend és menetidő szerint közlekedniük.

“GENYÓ ÉS ELLENDRUKKER” ÉSZREVÉTELEK IS JÖHETNEK

A rádiós interjút követően a Facebook oldalára is posztolt a témában, mint írta, a tram-train indulásával párhuzamosan a politikai ellenkampány is elindult. A politikus a posztban arra kérte a vasútvillamost használókat, hogy küldjenek véleményeket, tapasztalatokat, mint írta, a “genyó és ellendrukker” észrevételeket is várja.

Forrás: Rádió 7, Promenad24

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb