A kaland még csak most kezdődik: másfél hónapos csúszással indul a világ legnagyobb amatőr rallyja – exkluzív interjú a szegedi KAM Home Goes 2 Bamako csapatkapitányával
Egy fantasztikus út, egy életre szóló kaland, izgalmas kihívás, egy nem mindennapi jótékonysági esemény. Ez a Budapest-Bamako Rally, a fapados Dakar-ként is ismert magyar szervezésű afrikai autóverseny, melyen a szegedi, adakozásairól ismert KAM Home Goes 2 Bamako rally csapata is megméretteti magát. Muráti Kamilló, az ingatlanos srác, a formáció csapatkapitánya és társai, Botyánszki Bence, az óvóbácsi és Frankó Vilmos, vagyis Vili a “frankó” fotós megváltozott időpontban, előreláthatólag március 18-án kelnek útra. A felkészülésről Muráti Kamillóval beszélgettünk.
A RAJT DÁTUMÁT A MAROKKÓI RENDKÍVÜLI ÁLLAPOT MIATT EL KELLETT HALASZTANI JANUÁRRÓL MÁRCIUSRA
Az eredeti tervek szerint a verseny január 28-án rajtolt volna el, azonban pont egy hónappal az indulás előtt érkezett a hír, hogy az indulást március 18-ra halasztották a Marokkó által meghirdetett rendkívüli állapot miatt. Az ország ugyanis a koronavírus omikron variánsának terjedése miatt lezárta a határait egészen február 1-jéig, így a versenyzők nem tudnának azon keresztül átjutni az afrikai földrészre.
EZ TÖBB, MINT EGY EGYSZERŰ OLAJCSERE: A SZEGEDI RALLYSOK AUTÓJA AZ INDULÁS ELŐTTI NAGY SZERVIZELÉSEN VAN
“Több mint két éve készülünk már a versenyre, így ez a másfél hónap csúszás is elég rosszul érintett minket. Próbálunk alkalmazkodni az új helyzethez. A csapatunkból ketten már biztos, hogy tudunk menni márciusban, a harmadik tagunk, Vili részvétele még attól függ, hogy a munkái engedik-e, hogy velünk tartson” – árulta el Kamilló, majd arról is beszámolt, hogy terepjárójuk éppen az utazás előtti nagy szervizelésen van.
“A 2021-es évet azzal kezdtük, hogy egy nagyobb átalakítást végeztünk az autón. A futóművet teljesen felújítottuk, illetve új alkatrészekkel pótoltuk, ahol kellett. Karácsony előtt vittük el egy utolsó nagy szervizre, január közepére fog elkészülni. Nagyon sok mindent kellett módosítani a terepjárón: a levegő bejuttatási rendszertől kezdve CB rádión keresztül, lesz egy külön GPS nyomkövetőnk is. Igyekeztünk mindennel felszerelni az autót, ami fontos és praktikus egy ilyen úton. Külön szeretném kiemelni a raktározási rendszerünket, amit az autó hátuljába építettünk be. Ezekben a hermetikusan zárható dobozokban biztonságosabb lesz a felszerelésünk szállítása” – tudtuk meg Kamillótól.
A VERSENYZŐK BUDAPESTRŐL FUTNAK BE SIERRA LEONE FŐVÁROSÁBA, FREETOWN-BA
A rendkívüli helyzet miatti csúszás ellenére a verseny útvonala változatlan maradt. A világ legnagyobb amatőr rallyja ismét Budapestről indul és a résztvevők Marokkón, Mauritánián, Szenegálon és Guineán keresztül érkeznek célba Sierra Leone fővárosába, Freetown-ba.
A VERSENY FONTOS RÉSZÉT KÉPEZI AZ ADAKOZÁS
A futam minden évben kiemelkedő karitatív esemény Afrikában. Minden csapat ajándékokkal és adományokkal felszerelkezve érkezik a világ legszegényebb országaiba. Az elmúlt években kutakat ástak, iskolákat építettek, napelemeket installáltak és egészségügyi felszerelésekkel látták el a helyi klinikákat, kórházakat. Az idei megmérettetésen napelemeket és iskolabútorokat visznek a Torday Emil Afrika kutatóról elnevezett iskolába Sierra Leone fővárosába, Freetown-ba, valamint a régióban őshonos kesudió fákat ültetnek ezzel segítve a helyiek könnyebb megélhetését.
Ahogy Kamilló elmondta, az indulásig hátralévő plusz időben folytatják hazai jótékonysági akcióikat. 2021-et egy sikeres véradással, illetve adományozásokkal zárták a szegedi rallys srácok, ezt szeretnék a versenyig előttük álló hónapokban továbbvinni.
Fotók: Szilágyi Frank/Moonlightphoto
3 hozzászólás