Nemesi Pál: “Nagy álma ez több tízezer szegedinek. A híd után pedig higgyék el nekem, Szeged város komplex fenntartható városfejlesztését is új alapokra tudjuk helyezni”
Nemesi Pál a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna Komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosáról írtuk pár hete, hogy szívügye Szeged egyik, ha nem a legfontosabb projektje: ez a szegedi déli Tisza -híd megépítése. Már egy éve történt, hogy összehívta a az ITM (Innovációs és Technológiai Minisztérium) és a NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) szakembereit valamint a tervező kollégákat, hogy megbeszéljék a részleteket, majd havonta jelentek meg a hírek a projekt mérföldköveiről, a folyamatos munkákról. 2021. június 1-én arról írtunk, hogy kész lett a megvalósíthatósági tanulmányterv, majd novemberben már az engedélyes és kiviteli tervek elkészítésére várták a jelentkezőket. Most pedig már eredményt is hirdettek: a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. lett a befutó! Kezdődhet a tervezés utolsó szakasza, és ahogyan Nemesi Pál kormánybiztos elárulta nekünk: “2024-ben elkezdődhetnek a munkálatok!“
Feleelevenítjük a közelmúlt történéseit, mert sok bullshit és gúnyos írás is megjelent már különböző sajtóorgánumokban Szegednek fontos és nagy társadalmi támogatottságot élvező fejlesztési tervéről, és sokan irónikusan írtak a szegedi déli Tisza-híd ügyéről. Nemesi Pál kormánybiztost telefonon értük utól, és elárulta, hogy kiemelt célként kezeli Szeged komplex, fenntartható városfejlesztését, amelynek szó szerint alappillére a szegedi déli Tisza-híd. Ezért örül az újabb mérföldkőnek. Nemesi Pál kormánybiztos kérdésünkre azzal folytatta, hogy a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna titkárságának szakkollégáival együtt áttanulmányozták a szegedi kiemelt projekt múltját és jelenét azért, hogy a jövőben a szegedi déli Tisza-híd mindenféleképpen megépüljön. Ezért volt az, hogy a megvalósíthatósági tanulmánytervben már ütemezve jelent meg a kivitelezés lehetősége, ami Nemesi Pál kormánybiztos kérése, javaslata volt. Fizikálisan ez úgy jelent meg, hogy Budapesten Nemesi Pál kormánybiztos összehívta az ITM és a NIF szakos kollégáit, majd itt kérte, javasolta, hogy a szakemberek vizsgálják meg, hogyan lehetne ütemezve megépíteni a hidat. Javaslata alapján elkészül a híd alappillére úgy, hogy az vasúti felépítményt is tudjon fogadni, de elsőkörben a közúti híd épüljön meg, mert ez ami elsőként a legfontosabb a szegedieknek, és a régiónak.
Nemesi Pál kormánybiztos többször nyilatkozta: a Kormány elhivatott, támogatja a Dél-Alföld, és természetesen Szeged történelmi fejlődését. De manapság nem azt jelenti egy projekt kivitelezése, hogy megírom és feladom postán majd várom, hogy elkészüljön. A projekteket menedzselni kell minden szinten, folyamatosan és magas színvonalon. A szegedi déli Tisza-hídról itt nyilatkozott nekünk legutóbb a kormánybiztos:
A szegedi déli Tisza-híd kiviteli és engedélyes terveire az ajánlatokat 2021. október 28-ig várták, majd most hirdettek ereményt: a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. nyerte el ezt a Szegednek kiemelten fontos munkát, a legkedvezőbb ajánlat lett az övéké: nettó 684 millió forintért végezhetik el a munkát. A közbeszerzési kiírás részletes adait itt tudod lecsekkolni: https://ekr.gov.hu/
Na de nézzük a részleteket mire számíthatunk! Nemesi Pál kormánybiztos kérdésünkre megismételte azokat az alapinformációkat, amelyeket már hónapokkal ezelőtt is lenyilatkozott a szegedi déli Tisza – híddal kapcsolatban: “A híddal kapcsolatban hetente egyeztetek én is és a titkárság tagjai is (Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna titkársága- a szerk.) , mert erre a projektre is kiemelten figyelünk, akárcsak a szegedi Science Park ügyére, vagy a Szeged melletti Homokhátság ökoszisztémájának megmentésére. A Dél-Alföld az én teljes területem, így Szegeden kívül is sok projektet figyelünk, és menedzselünk, ez a feladatunk. A Dél-Alföld történelmi fejlődéséhez elengedetlen a magas szintű menedzselés, csak így tudnak a dél-alföldi polgárok jelentős fejlődés után még komfotosabban élni. A híddal kapcsolatban is úgy jártunk el, ahogyan az összes projektnél: megvizsgáltuk a múltját, kielemeztük hogyan lenne a leghatékonyabb a megvalósítása, majd a minisztériumok és a kormányzati szervek szakkollégáival folyamatosan egyeztettünk. Javaslatomra ütemezett megvalósítással és 2×2 sávos közúttal, széles kerékpárúttal és széles gyalogos járdával készült el a megvalósíthatósági tanulmányterv is. Erről sokszor nyilatkoztam már. A munka soha nem áll meg, de jó látni, hogy egyre közelebb vagyunk az építés az alkotás végéhez. Nagy álma ez több tízezer szegedinek. A híd után pedig higgyék el nekem, Szeged város komplex fenntartható városfejlesztését is új alapokra tudjuk helyezni. Ezek a munkálatok is elkezdődtek!” – tért ki rá Nemesi Pál kormánybiztos, aki a Dél-alföldi komplex fejlesztésekért felel.
Nemesi Pál kormánybiztos hónapokkal ezelőtt több alkalommal is lenyilatkozta a híd paramétereit, ezeket most a kiírásban is olvashatjuk:
- 2×2 sávosra épül meg a harmadik híd.
- kerékpárút és gyalogos út is lesz a hídon
- a Belvárosi híd külalakjához hasonló lesz, de modernebb kivitelben
- 600 méteren lesz kétszer kétsávos a Petőfi sgt és a Boldogasszony sgt között a terület
- A Boldogasszony sgt-tól a Temesvári körútig egy teljesen új hídpálya lesz, ami értelemszerűen 2×2 sávos
- A csomópontokat felülvizsgálják, és a közösségi közlekedést részesítik lehetőség szerinti előnyben
Nemesi Pál kormánybiztos a beszélgetés végén hozzátette: “Csongrád-Csanád megyében több olyan projekt van amelyek nem tudtak maximálisan elindulni 2021-ben, de a tavalyi évben tett erőfeszítéseink 2022-ben már gyümölcsözőek lehetnek. Ezért dolgozunk, és ez a munka nagyon nem egyszemélyes történet. Elképesztően sok elhivatott szakember, minisztériumi szakkolléga dolgozik a történelmi fejlődésen, sőt a Dél-Alföld történelmi fejlesztéséért a Kormány is elkötelezett, ezért most minden adott a történelmi fejlődés megvalósításához.” – tette hozzá a kormánybiztos.
A 2021-es évet itt értékelte Nemesi Pál kormánybiztos a Szeged365-nek:
Egy hozzászólás