CM365: felfestették a kerékpársávokat a Felső Tisza-parton, rengeteg bringás újdonság van a belvárosban
“Fölfestették a kerékpársávokat és nyomokat a Felső Tisza-parton” – írta bejegyzésében a CM365, avagy a Magyar Kerékpárosklub szegedi szervezete, akik az utóbbi hetek fontosabb bringás felfestéseit gyűjtötték egy csokorba Szegedről. Bár a szegedi autósok rengeteget kritizálják az említett szakaszt, a kétkerekű blog egyenesen azt írja, hogy “ilyenkor örülhetünk tényleg, hogy Szegeden élünk.”
“ILYENKOR ÖRÜLHETÜNK, HOGY SZEGEDEN ÉLÜNK”
“Évekkel ezelőtt mi is láttuk a terveket, egyeztettek velünk, látványterv készült, aztán a fiókban vártak a megvalósulásra mostanáig. Megérte várni, mostmár Tápétól a Belváros közepéig biciklis létesítményen lehet haladni, nem is akármilyenen” – írták posztjukban az autósok által rengeteget kritizált Felső-Tisza parti felfestésekről, amelyeket úgy jellemeztek, hogy szélesek és jól megvilágítottak, helyenként akár 2 méter szélesek is lehetnek. A CM365 kitér arra, hogy gyalogosvédő szigeteket is építettek, egyes szakaszokon pedig megszélesítették a forgalmi sávot és biciklis nyomokat festettek.
“Nyilván messze vagyunk a legnagyobb európai bringás nemzetektől fejlettségben, de Magyarországon nem sok helyen vállalnak be egy ilyen nagyszerű fejlesztést. Ilyenkor örülhetünk tényleg, hogy Szegeden élünk” – zárta a Felső-Tisza parti újításokról szóló sorait a kerékpárosklub.
Az éremnek persze két oldala van, amit megkaptak a bringások, azt elvették az autósoktól. Az utóbbi hetekben rengeteg, főként négy keréken közlekedő Szeged365 olvasó kritizálta a szóban forgó szakaszt, a leggyakrabban azt írtátok,
- hogy kezd “szlalompálya” jellegű lenni az úttest a szigetek miatt,
- hogy túlzottan leszűkült az autóval használható aszfaltrész,
- és azt, hogy viccesen fest, hogy a város felé vezető oldalon a parkolóhelyeket jelző felfestések és a biciklisávok között van 40-50 centi “senki földje”, aminek a célját még földi halandó nem tudta megfejteni.
MÉG TÖBB FELFESTÉS A BELVÁROSBAN
Egyre csak jelennek meg mindenhol a szegedi bringázókat segítő jelzések, kerékpáros nyomok, fölállóhelyek, nyílt kerékpársáv – írta egy másik posztjában a CM365. Ezek többsége nem jelent önálló kerékpáros létesítményt, csak segít a biciklizőknek azzal, hogy a haladáshoz és irányváltoztatásokhoz a megfelelő útfelületet ajánlja, illetve segíti a gépjárművek vezetőit, hogy hol számolhatnak leginkább a bringán közlekedőkkel egy-egy forgalmasabb útszakaszon.
A blog az alábbi szegedi újdonságokat emelte ki:
A Nagy Jenő utcán kerékpáros nyomok, és pozícionáló jelek segítenek:
Mint a CM365 írja, ha ezeket követjük, számítanak ránk, és szabályosak is vagyunk:
Az Anna-kútnál nyílt kerékpársáv segít előrejutni a feltorlódott kocsisorok közt:
Az utóbbi azért előnyös, mert így az autók elől lehet indulni, nem holt térbe kerülve. Mivel nyílt kerékpársáv, az autósok is ráhajthatnak nyugodtan, nyilván figyelemmel a biciklizőkre:
A Tisza Lajos körút északi szakaszát is kerékpáros nyomok és jelek árasztották el:
A “kőcicik” és a parkolók közt nincs hely megelőzni a kerékpárosokat, így várni kell a gyorsabb járművel, amíg a kanyarodósávnál megszélesedik az hely, és lehet előzni:
Forrás: CM365
6 hozzászólás