Big Brother figyel és ez jó Neked: hamarosan nyit Szeged első okos optikája, a Boutique Optique by Prágai!
“Besurrantunk az épülő Boutique Optique Prágai falai mögé és Bologna-ban éreztük magunkat” – írtuk tavaly decemberben a szegedi Prágai család épülő újdonsága kapcsán, amelyet a napokban újra meglátogattunk. Ha már legutóbb a Pó-síkságon fekvő divat-fővároshoz hasonlítottuk a Bartók téren hamarosan megnyitó üzletet, most a Szilícium völgyhöz fogjuk.
Hogy miért?
Legutóbbi cikkünkben főként a design-ra és a hamarosan kapható márkákra helyeztük a hangsúlyt, most viszont a Boutique Optique technikai újításaira fókuszáltunk Prágai András ügyvezetővel. Volt mire, úgy éreztük, most aztán tényleg nem túlzás az “okos üzlet” kifejezés.
VISSZA A KEZDETEKHEZ: OPTIKA ÉS FASHION STORE, EGYBEN, A BARTÓK TÉREN
“Annak idején velünk szemben, a Bartók tér 11. alatt nyitotta meg Édesapám férfi szabóságát, amely később férfi divatáru üzlet, majd 1993 után kizárólag optika lett” – tekintett ki a vadonatúj Boutique Optique kirakatán ifj. Prágai András ügyvezető. Mint mondta, szerették volna visszahozni édesapja eredeti szakmáját, ezért az újdonság a fő vonal – amely továbbra is az optika lesz – mellett ruházati kiegészítőkkel és a szemüvegekhez klappoló dizájner termékekkel is várja majd a vendégeket.
“Büszke vagyok az okos megoldásainkra, talán mondhatjuk, hogy ez egy okos optika lesz” – magyarázta, majd, ahogy belemerültünk a Boutique Optique részleteibe, kiderült, hogy az újdonság abszolút rászolgál majd a fenti jelzőre.
BIG BROTHER FIGYEL RÁD, SŐT, KITALÁLJA, MI FOG TETSZENI
Az üzlet telis-tele lesz nagy méretű kijelzőkkel, amelyek egy értékesítést segítő kamerával lesznek összehangolva: az utóbbiak a vásárló mozgását figyelik, majd, miután felismerték, hogy mely termékek tetszenek neki, automatikusan azokat jeleníti meg egy program a felszerelt monitorokon. Mindez amellett, hogy extravagáns reklámeszköz, segítség a vendégnek is, hiszen nem terhelik olyan üzenetekkel, amelyek alapból nem érdeklik, csakis azt dobja fel neki a rendszer, ami a leginkább klappol az ízléséhez.
NFC CHIP KÁRTYA ALAPJÁN MONDJÁK MEG, MILYEN DIOPTRIÁT HASZNÁLSZ
Egy hagyományos optikában sok idő elmegy azzal, amíg a vevő elmondja, milyen problémái vannak, milyen dioptriát használ, a Boutique Optique viszont ebben is újat mutat. Mint Prágai András elmondta, egy NFC chipkártyát adnak a vendégeiknek, amely tárolja a legfontosabb adataikat, így amikor belépnek az üzletbe, a kollégák már rögtön tudni fogják, hogy mivel tudnak segíteni nekik. A családi vállalkozás új büszkesége, hogy a vásárlótér mögött egy professzionális szemészeti rendelő is helyet fog kapni, ahol századpontos dioptria meghatározásra is képesek lesznek.
3D NAPSZEMÜVEG PRÓBA ÉS EGY SZEGEDI TALÁLMÁNY
Bár a Boutique Optique az ügyvezető elmondása alapján nagyon komoly választékkal fog durrantani, az összes márka, összes termékét egyszerűen lehetetlen betuszkolni a Bartók téri üzletbe. Erre jelent megoldást egy iPad, amelyen 3D-ben tudjuk felpróbálni azokat a darabokat, amelyek éppen nincsenek kéznél.
“Nekem Szeged a mindenem, lokálpatrióta vagyok, fontos volt, hogy az új üzletünkbe szegedi szakemberek innovációit is beépítsük” – magyarázta Prágai András, aki büszkén mutatta egy szegedi fiatalember találmányát. A szóban forgó okos kapcsolók érintésre fognak működni, ráadásul még dizájnosak is.
Szintén fontos technikai újítás, hogy a Boutique Optique-ba egy CO2 jelölő lézer készüléket is beállítanak majd, amellyel mind a szemüveg szárára, mind a lencséjére fel tudják gravírozni a tulajdonos vagy a megajándékozni kívánt ismerős monogramját, teljes nevét, vagy bármit, amit kér az illető.
A Boutique Optique by Prágai a Bartók tér 5. szám alatt nyit meg hamarosan, addig is, a teljes Prágai-sztori és további részletek IDE kattintva várnak!
2 hozzászólás