Közélet

Mucsi László: hamarosan húszpercenként járnak majd a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

Dinamikusan növekszik az igénybe vevők száma, ehhez alkalmazkodik majd a tram-train menetrendje is – számolt be a friss hírekről az M1-en Mucsi László, projekttanácsadó. Mint kiemelte, az üzemeltető MÁV-Start Zrt. hamarosan bevezeti a húszpercenkénti követést. Ha pedig a továbbiakban szükség lesz rá, a reggeli és a délutáni csúcsidőszakokban akár tizenöt perceként is közlekedhetnek a vasútvillamosok.

Tizenöt éves munka zárult le azzal, hogy elkészült a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos kivitelezése, mely mindkét város fejlődését is szolgálja – jelentette ki a Promenád24 szerint az M1 hétfő délelőtti élő adásában Mucsi László.

A TRAM-TRAIN AZ ELSŐ MAGYARORSZÁGON, AMI KÉT BELVÁROST KÖT ÖSSZE

A projekttanácsadó emlékeztetett, még 2010 előtt a vásárhelyi önkormányzat kezdte meg a beruházás előkészítését, tanulmányok és pályázati anyagok készültek, majd az engedélyezés és a kiviteli tervek szakasza következett, később pedig a NIF Zrt. vette át a projektet. A hosszú folyamatnak most a végére érkeztünk, lezárult a próbaüzem, augusztustól már élesben szállítják az utasokat a modern, korszerű és gyors járművek a két megyei jogú város között.

„A tram-train az első Magyarországon, mely belvárost a belvárossal köt össze, átszállás nélkül. A vasútvillamossal kényelmesen és gyorsan utazhatnak az emberek Szeged és Vásárhely között. A közlekedési eszköz csúcsidőn kívül arra is tökéletesen alkalmas, hogy kerékpárt, rollert szállítsanak vele, ami megint csak jelentősen megkönnyíti az itt élők mindennapjait” – részletezte Mucsi László.

HAMAROSAN 20 PERCENKÉNT JÁRNAK MAJD A VASÚTVILLAMOSOK

A projekttanácsadó kiemelte: a szerelvények egyelőre félóránként járnak, de a tapasztalatok alapján ez lassacskán kevésnek bizonyul, ezért az üzemeltető MÁV-Start Zrt. hamarosan bevezeti a húszpercenkénti követést. Ha pedig a továbbiakban szükség lesz rá, a reggeli és a délutáni csúcsidőszakokban akár tizenöt perceként is közlekedhetnek a vasútvillamosok – árulta el a szakember. Kitért arra is, hogy az igénybe vevők száma dinamikusan emelkedik, ami visszaigazolja, hogy a vásárhelyiek és a szegediek hamar megszerették a tram-traint, a szívesen használják. Augusztusban 150 ezer, szeptemberben 160 ezer utazást regisztráltak, és októberben további növekedés figyelhető meg – mondta Mucsi László.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb