Szegedi tram-trainről nyomott Facebook live-ot Lázár János, most nem ment neki senki
A címünk második tagmondatában leírt tétel mind a tram-trainre, mind a politikusra érvényes: baleset – és trollkodás mentesen pörgött le a szóban forgó 45 perc. Lázár János építési és közlekedési miniszter ugyanis egy szegedi tram-trainről élőzött Bói Loránd közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkárral és Hegyi Zsolttal, a MÁV-Start Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettesével kedd délután. A fő témák a május 1-től startoló vármegye- és országbérletek voltak, amelyek a politikus szerint az idei évben várhatóan 8-9, jövőre 14 milliárd forintba kerülnek a központi költségvetésnek.
Mint Lázár János elmondta, egy hónapra teljes áron 9450 forintba, diákoknak 945 forintba kerül majd a vármegyebérlet, az országbérlet esetében a két tétel
- 18 900,
- illetve 1890 forint lesz.
AZ INTERCITYKRE IS KITERJEDHET A KEDVEZMÉNY
A vármegye- és országbérletekkel május 1-jétől a helyközi buszokon és vonatokon közlekedhetünk, a MÁV, a Volánbusz és a HÉV fővároson kívüli járatain, továbbá Csongrád-Csanád vármegyében a tram-trainen is utazhatunk majd Hódmezővásárhely és Szeged között. Mint Lázár magyarázta, a vonatok közül egyedül azokra nem lesz érvényes, melyek Intercity minősítésűek, s helyjegyet kell rájuk váltani.
Mint a Promenad24 szemlézte, Lázár János felvetette, a következő hónapban készítsék elő, hogy az Intercityk is bekerülhessenek a rendszerbe, azokra is kiterjesszék a kedvezményt.
HÉTFŐ ÓTA 1400 BÉRLETET ADTAK EL
A szegedi tram-trainről lőtt Facebook live-on elárulták, hogy hétfő óta a MÁV-appon már 1400 vármegye- és országbérletet vásároltak, péntektől pedig a MÁV-Start és a Volánbusz pénztáraiban és automatáiban is meg lehet majd venni az új termékeket. Azt várják egyébként, hogy a következő hónapokban lassan felpörög az értékesítés, de igazán őszre derülhet ki, hogyan fogadja a lakosság az olcsón és könnyen elérhető tömegközlekedési szolgáltatást, s mely vonalak, járatok az igazán kihasználtak.
Lázár János kifejtette, ha bebizonyosodik, hogy méltányos és szimbolikus áron nagy az igény a szolgáltatásra, akkor az nyomós indok lesz arra, hogy jelentős összegeket fordítsanak a járműpark és az úthálózat, a vasúti pályák korszerűsítésére, fejlesztésére.
„Két feladatunk van: jó és olcsó tömegközlekedést biztosítani. Az olcsó már megvalósult, a következő években a fejlesztésekre, a felújításokra tudjuk helyezni a hangsúlyt”
– mondta a miniszter.