Smart Szeged

A Magyarbusz szerint nem buszokat, hanem személyautókat gyárhat Szegeden a BYD, amennyiben aláírják a megállapodást

A keddi nap egyik kiemelt híre a BYD lehetséges gyáralapítása volt Szegeden. Mint megírtuk, az Mfor információi szerint aláírás előtt áll az igen komoly kapacitású buszgyár létrehozásáról szóló szerződés, amely Szeged közelében létesülhet. Állítólag a kínai BYD járműgyártó fog elektromos autóbuszokat készíteni a térségben. A témában most megszólalt a Magyarbusz is, akik szerint az Mfor információi részben tévesek, ők úgy tudják, hogy buszok helyett személyautókat fognak gyártani Szegeden. Mindeközben az Mfor is írt arról, hogy a BYD elektromosautó-gyárat is építene Magyarországon, ám szerintük az egy egyelőre ismeretlen célú, 500 hektáros dél-pesti területen lenne.

“Beindultak a valós alapot sok esetben nélkülöző találgatások arról, hogy a kínai cégóriás pontosan mely termékei készülhetnek a Tisza-parti városban. Mivel a (téves) források jelentős része buszgyártásról beszél, értesüléseinket közkinccsé téve megpróbáljuk tisztábbá tenni a képet: információink szerint határozottan nem autóbuszok vagy akkumulátorok, hanem személyautók készülhetnek Szegeden, amennyiben aláírják a megállapodást és a beruházás megvalósul” – írta a Magyarbusz a közösségi oldalán.

AZ M43-AS MELLETT LENNE A GYÁR

Mint megírtuk, az Orbán-kormány nyáron 21 milliárd forintot biztosított a szegedi ipari park kialakítására. A helyszín a várostól északra, a Béketelep nevű rész közelében, közvetlenül az M43-as autópálya mellett lesz, 200 hektáron fog elterülni. A kormány az ipari park projektet nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította. Ezzel megágyazott a gyorsított, leegyszerűsített engedélyezési eljárásoknak.

ÉRTESÍTÉST KAPTAK A FÖLDTULAJDONOSOK

A szegedi földtulajok elvileg már értesítést is kaptak arról, hogy ősszel elkezdődnek az előzetes talajdinamikai vizsgálatok, a kisajátítások után pedig jöhet a terület előkészítése, a teljes közmű-hálózat és új utak építése. A mostani földhasználók többnyire azzal számolnak, hogy legfeljebb a korai érésű tavaszi gabonákat tudják még learatni. Az őszi gabonákkal már nem számolnak. A G7 úgy tudja, a szántókért hektáronként 2-3 millió forintos árat kínáltak, ami kimondottan alacsony összeg, mivel az M43-as autópálya építése idején, bő egy évtizeddel ezelőtt ennél magasabb, 4-5 millió forint volt a kisajátítási ár.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb